Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    AS Tallinna Sadam loobub miljonitest

    Kütusefirma United Terminals NV on püüdnud poolteist aastat saada luba toorõliterminaali ehitamiseks Muugale

    United Terminals NV esindaja Eestis, ASi Lonessa tegevdirektor John Madsen ütles, et ta on seni ajanud asju kära tegemata ja on imestanud, miks toimingud nii kaua aega võtavad. Alles pärast seda, kui Madsen pöördus augustis peaminister Mart Siimanni poole, on asjad liikuma hakanud. Peamiselt on terminaali rajamine takerdunud ASi Tallinna Sadam loiu suhtumise taha.
    Nädal tagasi saadetud kirjas lubas Siimann, et uue naftaterminaali rajamist arutatakse Tallinna Sadama järgmisel nõukogu istungil 12. oktoobril.
    John Madseni sõnul on kogu projekt takerdunud kokkuleppe taha Tallinna Sadamaga Muuga sadama 9. ja 10. kai kasutamise osas. Nimetatud kaid on 25 aastaks renditud ?veitsi firmale World Wide Cargo.
    Mõlemad kaid töötavad Madseni väitel praegu vaid viiendiku võimsusega.
    Tallinna Sadam on lahendusena välja pakkunud, et investor peab ise rentnikuga kokku leppima, kuid rendilepingut investorile ei näidata, rääkis välisinvesteeringute agentuuri projektijuht Madis Maripuu, kes on aidanud välisinvestoril Eestis asju ajada. Maripuu sõnul peaks Tallinna Sadam pakkuma võrdseid võimalusi nii uuele firmale kui ka rentnikule.
    ASi Tallinna Sadam peadirektor Enn Sarap ütles eile õhtul, et tema kohtus John Madseniga esimest korda 22. septembril ja korra on naftaterminaali küsimust arutatud transiidikomisjonis.
    Sarapi kinnitusel ei ole sadamal midagi investori vastu, kuid ta oleks pidanud ühendust võtma palju varem. «Nemad arvasid, et Eestis aetakse asju nagu 90ndatel -- kõigepealt peaminister, president ja siis alles madalama astme instants,» lausus Sarap. «Nad ostsid väljapoole Muuga sadama territooriumi maa ja meiega kooskõlastamata otsustasid, et viivad naftatoru meie viljakaile,» jätkas Sarap.
    Tema sõnul peab United Terminals NV jõudma ise kokkuleppele kaide praeguse rentijaga, sadam on andnud vajalikud aadressid.
    John Madseni sõnul saaksid nii AS Tallinna Sadam kui AS Eesti Raudtee uuest terminaalist kasu umbes 100 miljonit krooni aastas. Viimsi vallale, mille territooriumil terminaali jaoks ostetud 25 hektari suurune maatükk asub, lubab kütusekontsern hüvituseks ligi kuus miljonit krooni aastas.
    Madsen ütles, et terminaali eeltöödeks ja maa ostmiseks on firma investeerinud 35 mln krooni. Esimeses etapis ehitaks United Terminals NV Muuga sadama lähistele 6 mahutit koguvõimsusega 110 000 m³. Juurdepääsuks kaidele kavatseb firma ehitada 1,5 kilomeetri pikkuse kütusejuhtme.
    United Terminals NV aktsionärid on rahvusvahelised kütusefirmad Taurus Petrolium ja Altantic Petrolium. Mõlemad firmad kontrollivad suuri kütisemaardlaid Komis ja teistes Venemaa piirkondades. Praegu transpordib United Terminals Venemaalt ostetavat toorõli Leedu, Soome ja Poola sadamate kaudu.
    ASi Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas ütles, et 3 miljonit tonni toorõli moodustab 40 protsenti nende tootmisvõimsusest. Ta lisas, et suhtub konkurenti neutraalselt. «Minu teada on United Terminals NV üks maailma suuremaid kütusekonglomeraate ja mul on nende kohta vaid positiivset infot,» lisas ta.
    Välisinvesteeringute agentuuri peadirektor Agu Remmelg ütles, et suhtumine United Terminalsi investeeringusse näitab Eestit väga halvas valguses. «Valitsuse tippametnikud käivad mööda maailma ringi ja reklaamivad, et tulge ja looge transiidiprojekte,» sõnas Remmelg.
    Toorõli ladustamise terminaali detailplaneeringu suhtes on ettevaatlik ka keskkonnaministeerium. Ministeeriumi asekantsler Urmo Kala ütles, et ekspertide arvates kaasneks terminaaliprojektiga Muuga aedlinna sadama eest kaitsva metsa mahavõtmine. Kohalikele elanikele võib ebamugavusi põhjustada raudteemüra, sest majad jäävad kohati raudteeäärsesse ohutustsooni.
    John Madseni sõnul on kavandatav terminaal Eesti moodsaim ja terminaali ümbrus haljastatakse.
    Kavandatava terminaali lähedusse jääb kaks aianduskooperatiivi. Perekond Krassovid, kes veedavad suvilas pool aastast, polnud eile terminaalist veel midagi kuulnud. Samas olid nad sellisele projektile vastu.
    Sealkandis suvilat eramajaks ehitav trükitööline Einar Kontkar lausus, et kui keegi soovib tema krundi lähedusse terminaali ehitada, on ta valmis müüma maatüki miljoni eest.
    - 25 hektaril asuv kütuseterminaal
    - maksab 350 mln krooni
    - pakub tööd 75 inimesele
    - töötleb ümber 3 mln tonni kütust aastas
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.