Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kolm tuntud ehitusfirmat konkureerivad ASi Tallinna Sadam väljakuulutatud Muuga sadamasse konteinerikaupade terminaali rajamise eelläbirääkimistega pakkumisel.
Sadam valib ehitaja kuu aja jooksul, hinnates muu hulgas pakkumise suurust ja kasulikkust sadamale ning pakkuja ehitusgarantiid.
Terminaali ehitus ei alga enne järgmist suve, sest riigimaale hoonestusõiguse seadmine võtab aega. Terminaali hoonestusõiguse seadmise tähtaeg on 50 aastat, hoonestusõiguse aastatasu algsuurus konkursi korras leitavale operaatorile on 324 500 krooni.
Muuga konteineriterminaal on kavandatud välja ehitada kahes järgus. Esimese järgu aastaseks läbilaskevõimsuseks on planeeritud 60 000 tingkonteinerit ning see läheb maksma vähemalt 200 miljonit krooni.
Terminaali täisvõimsuseks on kavandatud 200 000 tingkonteinerit aastas ja kogu kompleks koos seadmetega läheb maksma kuni 400 miljonit krooni.
Terminaali täpne valmimisaeg sõltub operaatori plaanidest ja konteinerivedude turuseisust.
Tallinna kesklinna sadama konteinerikaupade terminaal esialgu säilib. BNS
Peipsi valgalal paiknev Torma asula avas möödunud nädalal euronõuetele vastava reoveepuhasti, mis oli pooleaastasel katseajal läbi lasknud enam kui 32 000 m² vett.
Ööpäevas 165 m³ vett läbi laskvad puhastusseadmed projekteeris OÜ Biotek Projekt ja ehitas Saaremaa firma Veemaailm INC.
1,947 miljonit krooni maksvate uute seadmete ehitamiseks tuli keskkonnafondist 1,1 mln krooni ja riigieelarvest 0,5 mln krooni. Torma vald kulutas puhastusjaamani viivate eelvoolutrasside korrastamiseks üle 200 000 krooni. Vooremaa
Septembris lõppesid Leisi silla remonditööd, millega alustas juunis vähempakkumise võitnud Pärnu firma Laarmann & CO.
Remondi käigus paigaldati uued lisatalad ja laiendati sambaid, mille tulemusena laienes 1929. aastal ehitatud kuuemeetrine sild 8,7 meetrini. 8,1meetrine sõiduosa lubab sillal korraga sõita kahel vastassuunas sõitval sõidukil.
Sild sai ka hüdroisolatsiooni kaitsekihi, uue sõiduteekatte ja käsipuud. Üle poole miljoni krooni maksnud ehitustööd käisid liiklust sulgemata poole silla kaupa. Meie Maa