Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Norra avas uue lennuvälja
Tegemist on maailma ühe modernsema lennujaamaga.
92 meetri kõrgune lennujuhtimistorn on Euroopa kõrgeim ning võimaldab tunnis koordineerida 80 lennuki õhkutõusmist ja maandumist.
Gardermoen suudab aastas teenindada 17 miljonit reisijat ehk kaks korda rohkem kui endine Fornebu lennujaam. Esimesel aastal peaks lennujaamast läbi käima ligi 13 miljonit reisijat, s.o 40 000 inimest päevas.
Ligi 18 miljonit Norra krooni kulutati terminaalihoone kunstikogule.
Lennujaama pidulikku avamist varjutas Braathensi lennukompanii pilootide streik, kes nõudsid kompensatsiooni pikema töölesõiduaja eest. Kui Fornebu asus Oslost taksoga sõites vaid 15 minuti tee kaugusel, võib kesklinnast 52 km kaugusel asuvale uuele lennujaamale jõudmiseks kuluda tund kuni poolteist.
Ka reisijatel tuleb arvestada, et endise 100 Norra krooni asemel kulub nüüd lennujaama jõudmiseks ligi 600 krooni.
Edaspidi hakkab Oslo ja Gardermoeni vahel ühendust pidama kiirrong, millega lennujaama jõudmiseks kulub vaid 20 minutit. Rongiühendus avatakse aga raudteetunneli ehitamisel tekkinud probleemide tõttu alles järgmiseks suveks.
Vanale Fornebu lennujaamale rajatakse infotehnoloogia- ja teaduskeskus. Samuti kavatsevad mitmed suurfirmad, nagu Telenor ja Norske Skog, viia sinna oma peakontorid. DI-REUTERS-ÄP