Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Eesti ise takistab enda vastuvõtmist WTO liikmeks?

    Tegelikult ei ole küsimus niivõrd tehnilistes üksikasjades, selle taust on ikka päris süngelt sügav. Mina näen põhjust praeguses valitsuskoalitsioonis, kellel ei ole selget poliitikat. Maamehed veavad oma poole, Koonderakonnal puudub üldse ühtne poliitika, sest Koonderakond on ise lõhki ja sellises situatsiooni ei ole midagi imestada.
    Ma ei saa aru inimestest, kes räägivad, et lätlased tegid meile ära. Midagi ei teinud nad meile ära, see oli lihtsalt meie oma tegematajätmine, otsustamatus ja suutmatus võtta selgeid positsioone. Varsti võime sama asjaga seista ka Euroopa Liidu ukse ees. Ma ei pea üldse võimatuks, et mingid tagasilöögid ka ELi poolt tulevad, sest valitsuskoalitsioon on teinud Eesti sisemisele majanduskeskkonnale, Eestisse investeerijatele nii palju halba ja nüüd hakkavad rahvusvahelised lopsud meile tagasi tulema.
    Väliskomisjonis on püütud seda teemat üles võtta ja ka neljapäeval pidi olema istung WTO küsimustes, aga jälle jäi ära, sest ei leitud aega tulla.
    Muidugi kahju, et oleme nii kaua WTO ukse taha jäänud, sest see on organisatsioon, milles ka väikesed riigid on mingis mõttes suurte riikide kaubandusliku omavoli või surve eest kaitstud. Selles mõttes on liikmeks astumine kahtlemata tähtis. Aga tähtis ei ole liikmeks saamine, vaid tähtis on tingimused, kuidas sinna saadakse. Läbirääkimistel peab saavutama kaubandustingimustes võrdsuse teise poolega. Me oleme suhteliselt halvas lähtepositsioonis.
    Lätil oli see eelis, et neil olid tollid kehtestatud. WTOsse astumisel esitatakse probleem järgmiselt: kui sul enne tolle vaja ei olnud, siis mis õigusega tahad sa WTO liikmeks astudes hakata protektsionismi harrastama. Kui sul on tollid, kaubeldakse sinuga, et äkki vähendad neid. Nulli on raske vähendada, tuleb hakata importööridele peale maksma. 1997. a jätsime tollid subsideeritud impordi vastu kehtestamata. Nüüd esitavad teised küsimuse -- te ei kehtesta isegi subsideeritud impordi vastu tolle, mis õigusega siis meile.
    Põhiline on see, et peetakse läbirääkimisi ja saavutatakse võimalikult head tulemused, mitte võimalikult suur kiirus.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
TextMagic teeb kahjumist hoolimata investoritele väljamakse
Tehnoloogiafirma TextMagic kavatseb pärast 20 miljoni suurust kahjumit teha aktsionäridele väljamakse omakapitali vähendamise teel.
Tehnoloogiafirma TextMagic kavatseb pärast 20 miljoni suurust kahjumit teha aktsionäridele väljamakse omakapitali vähendamise teel.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Konteinerlaeva põhjustatud sillavaring ohustab majandust
Teisipäeva varahommikul sõitis konteinerlaev USAs Baltimore’is otsa sillale, pärast mida varises sild kokku. Liiklus ühte suurimasse sadamasse USAs on nüüd peatatud.
Teisipäeva varahommikul sõitis konteinerlaev USAs Baltimore’is otsa sillale, pärast mida varises sild kokku. Liiklus ühte suurimasse sadamasse USAs on nüüd peatatud.