Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedaja vastutus jätab kauba röövlikaitseta

    Famar-Desi õnneks leiti veok koos puutumatu koormaga mõned päevad hiljem Harjumaalt. Politsei versiooni kohaselt plaanisid röövlid veoki koormaga Venemaale toimetada, kuid ei saanud hakkama ja jätsid saagi maha.
    Augusti lõpus rööviti Poolas Eesti veokilt toiduõlikoorem. Ka siin vedas kauba omanikul. Kartes kaotada klienti, maksis veofirma koorma välja.
    Mõlemal juhtumil oleks kauba hüvitamine kliendile sõltunud veosekindlustuse olemasolust. Röövjuhtumil ei ole autovedajal kohustust hüvitada kliendile röövitud kauba väärtust, sest üldjuhul CMR-konventsioon välistab röövimisel vedaja vastutuse. Ilmar Vissak Leks Kindlustusest nimetab Poolas röövitud toiduõlikoorma hüvitamist vedaja heategevuseks.
    Kliendi kauba hüvitab röövimisel vaid veosekindlustus. Sarnaselt Famar-Desiga ehitusmaterjale maaletoova Vipexi tegevdirektori Tõnu Sepa hinnangul on veosekindlustus kallis. Kolm aastat tagasi kindlustas Vipex kõik oma Poolast ja T?ehhist tulevad koormad. Kokku kulus kindlustusele üle 100 000 krooni. Kuna see on pea ühe koorma maksumus, siis edaspidi Vipex loobus kindlustamisest, lootes, et üle ühe koorma aastas ei röövita. Seni poole röövitud ühtegi koormat.
    CMR-konventsiooni järgi vastutab vedaja oma kliendi ees hetkest, kui on kauba saatjalt vastu võtnud, kuni hetkeni, mil ta need saajale üle annab. See punkt CMR-konventsioonis pole aga ainuke ning eksportööridel/importööridel on kujunenud väärarusaam, et nende kaup on vedajale üle andes igakülgselt kaitstud.
    CMR-konventsioonis on hulgaliselt punkte, mis välistavad või vähendavad vedaja vastutust kliendi ees. Näiteks ei ole vedaja vastutav kahjude eest, mida ta ei suutnud vältida või mille tagajärgi ta ei suutnud ära hoida. Röövimine üldjuhul seda on. Vedaja vastutus on autovedajate puhul piiratud ka 8,33 SDRiga (ligikaudu 160 krooni) kauba arvestusliku brutokilo kohta. Need pole aga ainukesed vedaja vastutust välistavad või vähendavad punktid.
    Kauba omanikule annab kõige parema kaitse veosekindlustus. Sellisel juhul on kindlustatud kaup, mitte kellegi (vedaja, ekspedeerija, tolliladu) vastutus. Kui kauba kahju tekib veosekindlustuslepingu poolt kaetud tingimustel, hüvitab kindlustusselts kahju ning tegeleb ise süüdlaste otsimisega.
    Uulus röövkallaletungi ohvriks langenud autojuht ei teinud midagi valesti. Selliste röövimiste vastu pole muud teha, kui kasutada kindlustust.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonis oli see juhtum arutlusel ja leiti, et juhti süüdistada ei saa. Uulu on enne Eestist väljasõitu üks viimaseid ja Eestisse tulekul esimesi kohti, kus saab tankida, süüa ja vett võtta. Veokid seisavad seal üsna tihti. Juht peab ju kusagil süüa saama Ta käitus õigesti, et ta ilmselt ka vastu ei hakanud. Ega ei pea ennast maha laskma tappa. Jõu vastu ei saa.
    Minu isiklik arvamus on, et sellel veokil oli üsna kallis koorem peal, mistõttu oli talle juba varem silm peale ja saba taha pandud. Tekkida võivat kahju saab vältida ainult kindlustusega. Eeldan, et normaalsetel vedajatel on kindlustus sõlmitud.
    Tõsi, peaaegu pooltel vedajatel seda ei ole. Kõigepealt kaetakse kahju vedaja vastutuse kindlustusest. Kui sellest ei piisa, siis oleme sõlminud kaupadele ka täiendava kaubakindlustuse. Muidugi teeme seda kokkuleppel kliendiga ja see kulu on meil eraldi reana arvel kirjas.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.