Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reet Hääle eilsed väited

    on ebatäpsed

    Täpsustaksin ja lükkaksin ümber mõningad väited liisinguühingute liidu tegevdirektori Reet Hääle kommentaaris (ÄP 24.11). Tõesti olid kindlustusseltside poolt liisinguühingutele makstavad komisjonitasud kahepoolse kokkuleppe küsimus ja aastate eest olid kindlustusseltsid ise altid kokkuleppeid sõlmima. Kuid pr Hääl eksib, kui väidab, et liisinguühingud tegid selle eest tööd, st müüsid poliise.
    Liisinguühingud ei tegelenud kindlustusvahendusega, mille eest tavaliselt makstakse agenditasu. Sisuliselt maksid kindlustusseltsid vaid kliendi eelistuse eest. Klient saadeti kindlustusseltsi lepingut sõlmima, kus tegeliku töö tegi ära kindlustusseltsi müügiesindaja.
    See oli ka põhjus, miks on kindlustusseltsid loobunud liisingufirmadele komisjonitasu maksmisest -- pole ju, mille eest maksta (vanasti nimetati sellist maksu muide altkäemaksuks).
    Sama «majandusedu eufooria», milles tegutsesid kindlustusseltsid, ärgitas liisingufirmasid sõlmima liisinglepinguid lausa konveiermeetodil, jättes tihti kontrollimata kliendi tausta, tema suutlikkuse tasuda liisingmakseid, samuti, kas kliendi esitatud dokumendid on ehtsad. Liisinglepingu järgi võtab liisinguühingule kuuluva vara rentnik kohustuse sõlmida kindlustus-
    lepingud. Probleemid tekkisid paljus sellest, et liisinguühingud ei suutnud säilitada ülevaadet, kas nende kliendid tegelikkuses lepingut korrektselt täidavad.
    Kindlustusseltsid on siin asjasse mittepuutuvad kolmandad isikud. Liisinguühingutele kui renditava vara omanikele on hästi teada vara kindlustamise tingimused. Nii on kaskolepingu välistuseks kahju tekitamine alkoholijoobes juhi poolt, samuti vabaneb kindlustusselts hüvitamise kohustusest, kui kindlustusmaksed on maksmata jne.
    Seega ei pea kindlustusseltsid hüvitama halbade ja ebakorrektselt või kuritegelikult käituvate klientide tekitatud kahju. Kliendivalik on liisingufirma enda risk, mida ei maandata tavapärase kasko- või muu varakindlustuslepinguga. Väidetavalt moodustasid liisingufirmad kindlustusseltside makstud komisjoni-
    tasudest kompensatsioonifondi, mille arvel kaeti ülalkirjeldatud kindlustuse poolt õigustatult mittekaetavad kahjud. See tähendab, et kindlustus-
    maksetest üritasid liisingufirmad katta riskid, mida kindlustusseltsid tariifidesse polnud kalkuleerinud.
    Kindlustusseltside kahjukäsitluses on vajakajäämisi ja see on valdkond, kus kindlustusseltsid peaksid tõsiselt oma teenuse kvaliteeti parandama. Siiski ei maksa kirjutada kindlustusseltsi halva töö arvele seda, kui hüvitamisest keeldumine on põhjendatud ja tuleneb lepingu tingimustest, millele on alla kirjutanud mõlemad osapooled.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.