Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti veofirmad viivad veokid Venemaale

    ASi Skriiner Transport juhatuse esimees Aleksei Reimann on juba suvest saati pidanud läbirääkimisi Venemaa partneritega autotranspordi ühisfirma asutamiseks. Skriiner Transpordi plaan on investeerida ühisfirmasse tehnika, saates Venemaale oma autopargi Kamazid. «Nendega ei ole siin midagi teha. Las nad siis olla Venemaal, võib-olla teenivad seal midagi,» räägib Reimann. Tema sõnul pole veel otsustatud, mitmest autost plaanitav investeering koosneb. Lähiajal sõidab ta Venemaale, kus selgub investeeringu suurus ja kui suured on masinate Venemaale üleviimise kulud.
    Skriiner Transpordist on kaugemale jõudnud firma Ida-Virumaal, kes on müünud oma Venemaal asutatud firmale üle kümne vanema masina. Ettevõtte direktori kinnitusel otsustati Venemaale firma teha, sest Eestis olid otsa lõppemas Poola ja ka paljude teiste riikide load ning enam polnud võimalik kuhugi sõita. Venamaal veolubade defitsiiti ei ole.
    Eesti rahvusvaheliste vedajate assotsiatsiooni andmetel on Venemaale firma loonud ja osa masinapargist sinna viinud ka AS Nikol ja mõned teised Venemaa suuna vedajad. Peamine motivatsioon on veoload. Kui Eestis lõppesid vahepeal Poola teeload ja Venemaa teelubasid peab ostma piirilt 250 dollariga (riikide vahel vahetatavad odavad load on ammu otsas), siis Venemaal registreeritud veokil pole Venemaa autovedajate assotsiatsioonist (ASMAP) raske saada Poola lubasid ja Venemaa--Eesti vahelise sõidu luba maksab 7 dollarit.
    Esialgu ei plaani me Venemaal firmat looma hakata. Meil pole momendil selleks vajadust.
    Venemaale firma loomisega püütakse saavutada põhiliselt kulude kokkuhoidu -- teeload on odavamad. Samuti on Venemaal registreeritud veokile lihtsamad Venemaa piiriületus- ja tolliformaalsused. Meie puhul ei ole Venemaa vedude osatähtsus nii suur, et tasuks hakata kulude kokkuhoiu nimel Venemaale eraldi firmat rajama. See idee on põhiliselt nende vedajate jaoks, kellel on Venemaale vedamisel väga suured mahud.
    Kuulujuttude tasemel tean, et Eesti veofirmad teevad Venemaale oma firmasid, kuid selle kohta, kes täpselt on Venemaale autopargi üle viinud, andmed puuduvad.
    Eesti autovedajate püüd luua Venemaale firmasid on väga positiivne. Neile meestele tuleb lausa preemia teha.
    Ausalt öeldes olemegi neid premeerinud. Vedajatele, kes on meile esitanud kasutatud Eesti load ja kes on kaasa aidanud Venemaa vedaja siia toomisele, oleme andnud Venemaa lubasid üle kvoodi. Nad on ju aidanud tekitada tasakaalu Eesti-Vene transporditurul. Mida rohkem Venemaal registreeritud veokeid Eestis käib, seda parem (Venemaalt saab vastu küsida rohkem Venemaa teelubasid).
    Venemaa suunal töötavale vedajale on Venemaal firma loomine kasulik. Kui ta on viinud osa oma ärist Venemaale, ei sõltu tema töö eam meie suhetest Venemaaga või veolubade väljamangumisest. Kui tal on auto Venemaa autoregistris, siis saab ta Venemaalt nii palju Eesti teelubasid kui vaja, sest meie ei tee Venemaale lubade eraldamisel mingeid piiranguid.
    Ka kliendile on kasulik, kui transporditeenuseid osutav partner on stabiilne ja kindlustatud veolubadega. Ta võib olla kindel, et tema veod tehakse ära nii täna, homme kui ka kolme kuu pärast.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkas puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.