Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhiloa saamine muutub senisest keerulisemaks

    Uus kord jõustub etapiviisiliselt pärast seda, kui teede- ja sideminister on selle kinnitanud.
    Autoregistrikeskuse (ARK) direktori asetäitja Juhan Kaarpalu sõnul viiakse kogu muudatuste pakett ellu ajavahemikus järgmise aasta aprillist kuni aastani 2001. Selleks ajaks peaks olema läbitud ka viimane etapp -- liiklusõpetajate kvalifikatsioon on viidud uuele tasemele.
    Välja on töötatud terve rivi normdokumente, mis puudutavad juhtide kvalifikatsiooninõudeid, juhtide ettevalmistamise eeskirja, muudatusi riiklikus õppekavas, eksamineerimise eeskirja, juhtimisõiguse andmist, samuti liiklusõpetajate kvalifikatsiooninõudeid ning autokoolidele koolitusloa andmise korda.
    Kõigi nende jaoks, kel juba juhiluba taskus (ükskõik, kas alaline või ajutine) või kes juba õpivad autokoolides, ei muutu Juhan Kaarpalu kinnitusel midagi.
    Neil aga, kel tulevikus plaanis juhiluba taotleda, tuleb arvestada, et satutakse ARK suurema tähelepanu alla. Seni käis juhiõiguse taotleja autokoolis, tegi seal eksami ning sai selle kohta tunnistuse. Järgnes eksam ARKs ning seejärel väljastati ajutine juhiluba, mis kahe aasta pärast vahetati eksamita alalise juhiloa vastu.
    Edaspidi ei lõpe õppimine ajutise juhiloa kätte-
    saamisega. Kaarpalu sõnul jätkub edaspidi õppetöö vaheastmes, kus noor juht täiendab oma oskusi iseseisvalt liikluses, ning lõppastmes autokoolis (see ei pea olema seesama, kus saadi algõpe), kus viimistletakse sõitu pimedas ja libedal teel.
    Enne päris juhiloa saamist peab noor juht tegema veel uue sõidueksami. Kui see esimese katsega ei õnnestu, järgneb sõidueksamile ka uus teooriaeksam.
    Teooriaeksamil suureneb küsimuste arv. Praegu koosneb B- ning C-kategooria teooriaeksam 15st, D-kategooria eksam 20 küsimusest. Uue korra järgi koosneb B-kategooria eksam 30st, C-kategooria eksam 35st ja D-kategooria eksam juba 40 küsimusest.
    Pikeneb ka sõidueksam, näiteks seni 20 minutit kestnud B-kategooria sõidueksam pikeneb 50 minutini. Kuna nii koolitus kui eksamid kestavad kauem, on ilmne, et juhiloa saamine muutub senisest kallimaks.
    Autor: Tõnu Ojala
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
USA aktsiaturud alustasid uut kuud ulja põrkega
Pärast septembri langust algas oktoober USA aktsiaturgudel reipa tõusuga: suuremad aktsiaindeksid kerkisid üle kahe protsendi.
Pärast septembri langust algas oktoober USA aktsiaturgudel reipa tõusuga: suuremad aktsiaindeksid kerkisid üle kahe protsendi.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.