Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennujaama juhi enesetapu põhjustas tööalane ebaõnn
Konflikt Tallinna lennujaama nõukogu esimehe Toomas Petersoni ja juhatuse esimehe Mati Sõrmusega kulmineerus lennujaama renoveerimiskonkursi ajal ja lõppes juhatuse esimehe äkilise mahavõtmisega selle aasta mais.
Sõrmus valis lennujaama rekonstrueerijaks ehitusfirma EMV, seevastu kui Peterson eelistanuks Merko Ehituse ASi.
Peaaegu päevapealt töölt eemaldamist elas Sõrmus tollaste kolleegide hinnangul väga raskelt üle.
«Tugeva inimesena suutis ta seda võõraste eest varjata, üksnes meie ema ja õega teadsime, mida ta läbi elas. Kodu oli see paik, kuhu ta kõige eest varjule tuli,» lausus tütar Annika Sõrmus.
Sõrmuse lähedased on palunud lennujaama juhtkonda, et ei tänasel põrmu tuhastamisel ega järgneval matusetseremoonial ei osaleks lennuameti peadirektor Toomas Peterson. «See on tõesti meie kindel soov,» ütles Annika Sõrmus.
«Kui oleksime siis suutnud veenda teda arsti poole pöörduma, oleks ehk nii traagiline lõpp ära jäänud,» lisas eile üks Sõrmuse töökaaslane.
Lennuteeninduskeskuse juhatuse esimehe Jaan Tamme sõnul oli Sõrmus alles eelmisel nädalal koos Rootsi partneritega Gruusias sealset lennundust konsulteeri-
mas ja miski ei andnud märku lähenevast tragöödiast. «Ta oli ideaalne ülemus, kes suutis kõik olukorrad rahulikult lahendada,» märkis Tamm.
Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik lausus, et tal on sarnaselt kahe eelmise lennujaama tegevjuhiga erimeelsused nõukogu esimehe Toomas Petersoniga, kes sekkub kohatult palju firma tegevjuhtimisse.
«Kui aastas on kolmkümmend juhatuse koosolekut, siis pole see enam normaalne,» ütles Loik. «Igal juhil on oma nägemus ettevõtte arengust ja ta soovib seda ka segamatult ellu viia.»
Peterson ütles eile, et Sõrmuse mahavõtmine oli lennujaama nõukogu otsus. «See, et inimesed teatud kohtadelt lahkuvad, on maailmas normaalne nähtus ja iga otsus sünnib äkki,» leidis ta. Ta avaldas kahetsust, et üks lennunduse asjatundja on Eestis vähem.
Lennuringkondades üldlevinud seisukoha järgi soovis Peterson pärast Sõrmuse kohalt eemaldamist ise Tallinna lennujaama juhtima asuda.