6 jaanuar 1999

Erastaja selgub aasta lõpus

«Realistlikult võttes on hea, kui saame lepingud allkirjastada aasta lõpul,» tõdes Papp. Tema kinnitusel on põhjus erastamise keerukuses, mistõttu tuleb pärast strateegilise partneri kaasamise konkursi välja-

kuulutamist jätta huvilistele aega tingimustega tutvumiseks ja esialgse pakkumise koostamiseks.

Kaubaveo erastamise konkurssi võib Sven Papi sõnul võrrelda eelmisel suvel toimunud reisijateveo erastamisega, mis samas oli tunduvalt lihtsam ja kulges seetõttu ka kiiremini. Reisijateveo erastamine näitas hästi kätte nõrgad kohad, mida väldime kaubavedude erastamisel, kinnitas Papp. Eesti Raudtee valis eelmise aasta augustis reisijateveo partneriks Investeerimis-

panga asutatud OÜ Fraser Grupp, mida seostati Eesti Raudtee endiste ja praeguste töötajatega, kellest on avalikustatud endine nõunik Tiit Pruuli ja projektijuht Tarmo Jürisson.

Sven Papp ja Eesti Raudtee infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann kinnitasid, et ei tea Fraser Grupi omanikest rohkem midagi. Praegu puhkusel viibiv Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch on kinnitanud nõuet avaldada Fraser Grupi omanikud enne lepingu allkirjastamist, leping Fraseriga sõlmiti eelmise aasta lõpul.

«Fraser Grupp on konkursi võitnud ja oluline on lubatud investeeringutena endale võetud kohustuste täitmine,» kommenteeris Sven Papp reisijateveo ettevõtte ASi EVR Ekspress asutamislepingut.

Samas kinnitas Papp, et kaubavedude erastamis-

konkursil on tundmata taustaga osaühingu võit võimatu. «Raha numbrist on selle firma loomisel olulisem oskusteave,» põhjendas ta.

Kui reisijateveo ühisettevõtte loomisel tasus aktsiakapitalist 30 mln krooni Eesti Raudtee oma 49% osaluse üleantud vara ja Fraser Grupp 51% rahalise sissemaksega, siis kaubavedude aktsiaseltsi asutamisel võib investor Kaido Simmermanni sõnul teha pakkumise ka osaliselt mitterahalise sissemaksena näiteks vedurites, mille järele on Eesti Raudteel praegu suur vajadus.

Eesti Raudtee kuulutab erastamiskava järgi välja konkursi loodava kaubavedude aktsiaseltsi vähemalt 51% osalusega strateegilise investori kaasamiseks. Pärast üleeile valitsuses kinnitatud raudteeinfrastruktuuri kontsessioonilepingu tingimusi ütles majandusminister Jaak Leimann, et Eesti Raudtee kuulutab konkursi välja selle kuu lõpul.

Eesti Raudtee ja loodav kaubavedude aktsiaselts sõlmivad 50aastase kontsessioonilepingu raudtee-

infrastruktuuri majandamiseks.

Lepingu eesmärk on vabastada riik raudtee infrastruktuuri investeeringutest, mida teede- ja sideministeerium on hinnanud 5,9 miljardi kroonini.

Autor: Koit Luus

Hetkel kuum