10 jaanuar 1999

Läti turundusfirma vallutas Eesti kohukesega Läti turu

1998. aastal asutatud Eesti kapitalil põhinev Livonia tegeleb kaubamärkide arendamise ning Balti piima- ja muude toodete turundusega.

Livonia seletab edu kaubamärgi arendamise ja oskusliku turundusega, sest Läti piimatoodete turul domineerivad keskpärase kaubamärgipoliitika ja pakendiga tooted.

«Toote hea läbimüük on seletatav eelkõige tema kõrge kvaliteedi ja atraktiivse pakendiga,» põhjendas Atis Riek?tins.

Pipo peamise konkurendi Rigas Piensaimnieksi Karums ei ole kaugeltki nii hea pakendiga ning paistab välja palju väiksem kui Pipo, kuigi kaalub vaid kaks grammi vähem, ütles Riek?tins.

Valio tellimusel Alma kaubamärgi all ja oma kaubamärgi Karums all kohukesi tootev Rigas Piensaimnieks ei soostunud konkurendi edu kommenteerima.

«Inimesed ei osta rahvust, nad ostavad toodet,» ütles Riek?tins.

Kuna glasuurkohukeste turg oli Lätis juba sisse töötatud, pani Livonia rõhu pakendile ja turundusele, võttes sihikule lapsed, ütles ta.

Läti jäätiseturul suutis firma vallutada 12protsendilise turuosa. Osa jäätist ostab firma Tallinna Külmhoonelt.

Livonia turundusdirektori sõnul on firma valmis liikuma Läti turult edasi Eesti ja Leedu turgudele.

Livonial on lätlastest juhtkond, kellest enamik lahkus Rigas Pieno Kombinatsist, kui Ave Lat Grupa selle 1997. aasta lõpus ära ostis.

73 protsenti ettevõtte aktsiatest kuulub Läti äriregisri andmeil Bonos Kaubanduse ASile. Eesti Krediidiinfo andmeil jaguneb firma aktsiapakett Epeks ASi, Talinvest ASi ja Kanpol ASi vahel.

Epeks on omakorda Tallinna piimatööstuse ühe omaniku ETFC grupi tuumikaktsionär.

Tallinna piimatööstuse nõukogu esimees Oliver Kruuda on esindatud ka Bonos Kaubanduse ASi nõukogus.

Autor: BNS

Hetkel kuum