14 jaanuar 1999

Linna prügihaid ajavad oma eraäri

«See on äriseadusega lubatud,» kommenteeris oma osalust Krissani omanikeringis Eriautobaasi juhatuse esimees Mati Arro. «Ma ei arva miskit halba, kui kumbki ettevõte töötab korralikult.»

Mati Arro sõnul kuulub talle 8,5% Krissani aktsiatest. Peale tema on kuulunud või kuulub erafirma omanikeringi ka Arro asetäitja Rein Hunt ja endise linnaettevõtte teise haru ASi Tänavapuhastus juhatuse liige Aivar Kuivkaev.

Arro väitis, et tema osalus firmas Krissan pole kunagi saladus olnud. Ta ütles, et keegi tahab spekulatsioonidega segadust külvata, sest tema juhitav Eriautobaas hakkab tagasi võitma vahepeal kaotatud turuosa. Eriautobaas veab praegu prügimäele poole Tallinna prügist.

«Kahe otsaga asi, ühelt poolt pole nad minu tööd otseselt seganud, teisalt, mis viga linnafirma paremad palad oma firmale ära anda,» kommenteeris Eriautobaasi direktorite eraäri prügiveofirma Jokkom Saue juhataja Rein Kaljurand. Kaljuranna sõnul on loogiline, et AS Eriautobaas annab paremad lepingud Krissanile üle või rentis Krissanile linna rahaga soetatud prügiveotehnika.

Kaljurand ütles, et ta ei saa küll kellelegi näpuga näidata, aga et praegu on moes korruptsioonist rääkida, on see ere näide. «Ahvatlus tekib, aga ei tohi luua võimalust korraga ühte ettevõtet juhtida ja olla samas teise omanik,» sõnas Kaljurand.

Arro tunnistas, et talle võib ette heita ühiskonnas heakskiidetud tavade eiramist. «Kui te oleks ise istunud 1993. aastast kohvrite otsas erastamisootel, toiminuks te ka nii,» lisas ta. Arro sõnul loodi AS Krissan, et konkureerida Tallinna Eriautobaasi erastamisel. Ta nõustus, et mõlema ettevõtte omanikel on põhjust talle pretensioone esitada konkureerivas firmas osalemise või juhtimise eest. «Kui aga omanikud nõus on, miks siis mitte.»

Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann ütles eile, et ei pea vajalikuks Eriautobaasi juhtide tegevust kommenteerida. Seda ei soovinud teha ka abilinnapea Sergei Kulakov.

Autor: Koit Luus

Hetkel kuum