17 jaanuar 1999

Tarbijakaitseamet protestib Eesti Telefoni tariifide vastu

«Leiame, et Eesti Telefoni kõnealustamistasu kehtestamine ei ole põhjendatud,» lausus tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit reedel. Ta lisas, et Eesti Telefonil ei tohiks olla ka tehniliselt võimalik uut telefonimaksu rakendada, sest kõnede katkestusi on Eesti Telefoni enda süül palju ja sellisel puhul ei tohiks uue kõne korral kõnealustamise tasu võtta.

«Me ei ole saanud põhjendust, miks on veel vaja ühte lisatasu liiki, kui juba on telefoniteenuste kuumaks ning minutitasu,» sõnas Aruniit.

«Praegu ootame Eesti Telefonilt kirjalikku põhjendust, miks on vaja kõnealustamistasu kehtestada,» ütles Aruniit. Ta lisas, et kuni Eesti Telefon pole piisavalt põhjendanud uue telefonimaksu kehtestamist, on tarbijakaitseameti seisukoht selles küsimuses eitav.

Eesti Telefoni informatsioonidirektor Enno Kiviloo ütles reedel, et järgmisel nädalal saadab Eesti Telefon tarbijakaitseametile põhjendused kõnealustamistasu kehtestamise kohta.

Kiviloo põhjendas katkestusi telefonikõnede puhul mitme asjaoluga, telefonijaama, liinide või kasutaja telefoniaparaadiga seotud probleemidega. Samas tunnistas ta, et kõnealustamistasu kehtestamine sunnib Eesti Telefoni tegelema rohkem telefoniliinide kvaliteedi küsimusega.

Eesti Telefon kavatseb kehtestada 1. mail 48 sendi suuruse kõnealustamistasu iga kõne puhul. Eesti Telefoni äriplaani kohaselt peab see käesoleval aastal firmale sisse tooma 143 miljonit krooni.

Hoolimata telefoniteenuste minutitasu alandamisest tõuseb Eesti Telefoni äriplaani järgi tulu minutitasudest ja kõnealustamistasust võrreldes eelmise aastaga ligi 100 miljonit krooni. Eesti Telefoni juhatuse esimees Jaan Männik ütles eelmisel kolmapäeval, et nii suur see number ei ole.

Helle Aruniit sõnas, et tarbijakaitseamet protesteeris kõnealustamistasu vastu juba detsembris, kuid tarbijakaitseameti ja Eesti Telefoni juhid said kokku alles eelmisel nädalal.

Autor: Sten A. Hankewitz

Hetkel kuum