18 jaanuar 1999

ERAA jäädvustab firma- ja autojuhtide patud

ERAA kogub informatsiooni firmajuhtide ja autojuhtide kohta.

Andmebaasi autotranspordifirmas vastutavate isikute kohta kogub ERAA, et jälgida probleemidesse sattunud ja pankrotistunud firmade juhtide liikumist ja hoida ära nende loodavate uute firmade kaasamist TIRi tolligarantiide süsteemi.

Autojuhtide kohta kogutav andmebaas on avatud kõigile firmajuhtidele, kes tahavad kontrollida, kas tema firmasse tööle pürgiv autojuht pole kusagil tekitanud probleeme veose puudujäägiga, tollirikkumistega vms. ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi hinnangul avaldub andmebaaside efektiivsus alles aastate pärast, kuna nendega on tegeletud vaid aasta ja infot on neis veel vähe.

Olen kuulnud, et Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA) kogub firmajuhtide ja autojuhtide andmebaasi. Kui andmebaas tööle hakkab, on see kindlasti autovedajatele vajalik.

Autojuht on transpordifirmas väga oluline inimene ja tema eelneva tausta väljauurimine aitab tulevasel võimalikul tööandjal inimest hinnata. Kui autojuhil on varasemaid patte, saab firmajuht hinnata nende pattude raskust ja teada suhteliselt täpselt, keda ta tööle võtab. Ise ma seda andmebaasi veel kasutanud ei ole.

Kindlasti annaksin sinna andmebaasi ka minu juurest töölt lahkuva autojuhi iseloomustuse. Senini ei ole ma seda teinud, sest ettevõttes pole suuri tööliste liikumisi olnud.

ERAA liikmetele võiks info andmise muuta kohustuslikuks. Arvan, et see ei ole firmajuhtidele suur lisatöö. Piisab, kui öelda, et autojuht lahkus töölt, panna kirja valikuliselt kümme põhjust, miks ta lahkus ja ERAAs on jälg tema kohta olemas.

Hetkel kuum