20. jaanuar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Tung ISO järele

Keilas põhiliselt elektrikilpide tootmisega tegeleva ABB Elektri tegevdirektor Olavi Orgmets on silmanähtavalt ülendatud meeleolus -- aastase töö järel on ettevõttel ISO 9001 käes.

ABB Elektriga samal päeval ISO sertifikaadi saanud Olympic-kasiinode keti omaniku Benetreks Casino Groupi juht Armin Karu on samuti rahul. See on kogu Euroopas viies kasiinoettevõte, kes ISO standardite kohaselt töötab.

Karu märgib, et kahjuks ei oska Eesti üldsus veel ISO tähtsust hinnata, Soomes aga töötavat 80% ettevõtteid selle süsteemi põhimõtete järgi. «Kui me sertifikaadi kätte saime, saabusid meile õnnitlused eelkõige välismaa partneritelt,» sõnab Karu.

ISO ei ole lihtsalt üks bürokraatlik süsteem asja enda pärast, kritiseerib Olavi Orgmets laialt levinud seisukohta. ISO on abinõu, mis aitab probleemidele lahendusi leida.

ABB Elekter töötas ka varem mingi süsteemi järgi, kuid ISO standarditest juhinduvalt on meil võimalus vigu tunduvalt varem avastada, räägib Orgmets. «Vigadega on nii, et mida hiljem sa need avastad, seda suuremat kahju nad toovad.»

ISO taotlemise mõte tuli ABB Elektril pärast uuringut klientide hulgas, kust ebameeldiva üllatusena selgus, et viimased pole rahul toodangu kättetoimetamise ajaga.

Samuti jättis soovida ABB Elektri elektrikilpidel kaasas olevate juhendite ja jooniste kvaliteet.

Muidugi, me oleks võinud ise hakata mingit uut süsteemi looma, et neid probleeme lahendada, aga kui ISO näol on selline süsteem juba välja töötatud, siis oli mõttekas seda ka rakendada, kõneleb Orgmets. Aastaga, mil ISOga on tegeletud, on ABB Elektri probleemid tema sõnul lahenenud.

Benetreks Casino Groupi juhatuse esimees Armin Karu mainib, et kui firma alustas, oli seal paarkümmend töötajat. Nüüd, viis aastat hiljem, on töötajate arv paarisaja võrra kasvanud.

Firma suurenedes tekkis Benetreksil hulk muresid, mis olid tingitud ettevõttesisese informatsiooni ebapiisavast liikumisest. Et nii kiiresti laienevat organisatsiooni kontrollida ja efektiivselt tööle panna, on vaja süsteemi ja selleks sobib ISO, räägib Karu.

ISO rakendamisel on Karu sõnutsi Benetreksis selles osas tuntav edasiminek toimunud, sest see aitab igale töötajale selgeks teha, miks ta seda tööd üldse nii või teisiti tegema peab ja mille eest ta vastutab. «See oli ligi aastapikkune tihe töö, et see süsteem inimesteni viia ja toimima panna,» teatab Karu.

Karu on veendunud, et ISO sertifikaat lisab tema juhitavatele kasiinodele usaldusväärsust. «Ma arvan, et iga kasiino ei ole suuteline korraldama oma tööd ISO standardite kohaselt, « lausub ta lõpuks.

Autor: Raul Ranne

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt