21. jaanuar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

USA Wal-Mart levib Euroopas

Saksamaal on Wal-Mart tänaseks üles ostnud Werkauf grupi 21 supermarketit ning 74 Spar ketile kuuluvat selvehalli, mille käive ulatub kokku 5,5 mld Saksa margale. Kaugemaks eesmärgiks on Wal-Mart seadnud Saksa turul 15--20 mld margase käibe.

«Wal-Marti edu ei tugine üksnes firmade ülesostmisel,» ütles konsultatsioonifirma Roland Berger & Partner spetsialist Jürgen Maximov. «Kõigepealt tegeletakse paar aastat uue turu uurimise ja kaardistamisega. Selle põhjal koostatakse konkreetne kontseptsioon, mis ongi firma edu pandiks,» jätkas Maximov.

Saksa firmadele tähendab USA firmade turuletulek järjest teravnevat hinnakonkurentsi ning kõrgemaid nõudmisi klienditeenindusele. Üksi läinud aastal suleti Baieri liidumaal 400 jaekauplust ning see tendents vaevalt muutub.

Kaubandus on Saksamaal nagu mujalgi Euroopas äärmiselt kontsentreerunud. Mullu andsid viiendiku ala käibest 10 suuremat kontserni. Wal-Martiga võrreldes on aga pea kõik Saksa jaemüügifirmad väikesed tegijad. Viis suuremat -- Metro, Rewe, Edeka, Aldi ja Tengelmann -- ei suuda isegi ühiselt ületada Wal-Marti 200 mld marga suurust käivet. Ühelgi pole «kriitilist massi», mis tagaks tihenevas konkurentsis püsimajäämise.

Mullu oli Wal-Mart ajakirja Fortune USA firmade pingeras suuruselt neljandal kohal GM, Fordi ja Exxoni järel.

USAs on Wal-Martil umbes 3000 kauplust. Tüüpilises Wal-Marti ostukeskuses on keskmiselt 8700 ruutmeetrit müügipinda ning 70 000 erinevat kaubaartiklit. Wal Marti hiigel-kaubahallides (Wal Mart Supercenter) on müügipinda keskmiselt 20 000 ruutmeetrit.

Autor: KL

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt