25. jaanuar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Ühissõidukid on Eestis soodne meediakanal

Ühissõidukitel reklaami tegijate arv on oluliselt kasvanud. Esiteks otsivad firmad uusi meedialahendusi, mis kasvavas reklaamihulgas silma torkaks ja tagaks reklaamile märgatavuse.

Teiseks, reklaam ühissõidukitel on küllaltki soodsa hinna-kvaliteedi suhtega.

Meediakanali spetsiifika võimaldab reklaamikampaaniaid läbi viia paindlikult nii koguse kui perioodi suhtes ning hoida kampaania hind perioodi kohta madalal võrreldes teiste välimeediakanalitega.

Samuti on ühissõidukitele reklaammaterjalide tootmiskulud reeglina väiksemad teiste välireklaamikanalite jaoks vajalike materjalide tootmiskuludest.

Välireklaami käive kasvab, kusjuures väga tihti on välimeediapinnad suvel ostetud juba mitu kuud ette.

Reklaamkleebiseid ühissõidukitel (bussid, trollid, trammid) saab kasutada Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas, kusjuures nendes linnades ja vastavates maakondades kokku sõidab ligikaudu pooltuhat ühissõidukit.

Kleebise suurusest ja perioodi pikkusest sõltuvalt võib ühe ühiku hind olla erinev ja ulatuda 400 kroonist ligi 2000 kroonini (vt tabel).

Arvestame, kui palju inimesi kasutab ühistransporti -- Tallinnas on see arv spetsialistide hinnangul mõnevõrra väiksem kui pool kõigist elanikest -- ja kui palju inimesi märkab reklaami ühissõidukitel. Tulemuseks saame, et reklaami ühe kontakti hind kujuneb soodsaks võrreldes nii teiste välireklaamikanalitega kui ka teiste meediatega.

Reklaamitegevuse kõrghooaeg kestab kevadest sügiseni, mil reklaamitihedus on suurim ja tehakse mastaapseid kampaaniad.

Eelmise aasta suurim projekt oli kahtlemata Sinebrychoffi Koffi õlle reklaamikampaania, kus firma kasutas ligi pooli kõigist reklaamiks saadaolevaist ühissõidukitest.

Autor: Raigo Piibar

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt