28 jaanuar 1999

16kohaline Master

Esitletud buss kuulub Konguta vallale, kes eelistas seda riigihankekonkursile esitatud pakkumiste seast eelkõige hinna ja kvaliteedi sobivaima suhte tõttu. Vallavanem Peeter Teinfeldti sõnul kavatseb vald bussi kasutada põhiliselt lühemate sõitude tarvis, korvates nii osaliselt puudujääke liinibusside liikumissageduses.

Bussi müüja andmetel on 16kohaline buss Eestis müüdavate seas küllalt erandlik. Lähimate konkurentide, Citroeni ja Iveco sama tüüpi bussidel on kohti vähem või rohkem. Ka tuleb Renault otse vooluliinilt, mitte ei ehitata bussiks ümber.

Bussi headeks omadusteks on müra ja vibratsiooni vähendamine miinimumini. Istmed on lühema sõidu tarvis mugavad, reguleeritava peatoega. Turvavööd on kolmepunktised. Liigset luksust on aga välditud.

Võimalus on valida kahe (2,5-liitrine diisel ja 2,8-liitrine turbodiisel) mootori vahel.

Bussi standardvarustuses on juhi turvapadi, ABS-pidurid, roolivõimendi, tahhomeeter (ainult 2,8TDi), sõidumeerik, ergonoomiline juhiiste, lisapidurituli, toonitud klaasid, immobilisaator, 5käiguline manuaalkäigukast, valgustatud vahekäik istmete vahel.

Tellitavaks lisavarustuseks on kesklukustus, elektripakett, kõrvalistuja turvapadi, katuseluuk, tagaakna soojendus, reisijatesalongi lisasoojendus ja kliimaseade, katuseraamid, laealune pagasiruum.

Bussi ostjateks võiksid olla omavalitsused ja transpordifirmad, kes busse rendivad. Näiteks Tulika Takso küsib taolise bussi rentimise eest 200 krooni tunnis või 2000 krooni päevas.

Üheaegselt 16kohalise bussiga esitles Renault ka 9kohalist kombineeritud kaubikut, mille sõidutingimused pole ülemäära luksuslikud. Veidi üle 300 000 krooni maksev 2,5liitrise diiselmootoriga sõiduk võiks sobida eelkõige inimeste ja kauba (tööriistade) veoks lühematel vahemaadel.

Hetkel kuum