Tanel Raig • 8 veebruar 1999

Ootamatu pööre Volvo müügis

Jaanuari lõpus tegi Volvo veoautode tootja Volvo Truck Corporation üllatava otsuse andes Volvo veoautode ametliku importija õigused ASile Balvo, kes müüs möödunud aastal 25 Volvot. Uute Volvo veokite müügi peab Eestis lõpetama Keil M.A, kes müüs eelmisel aastal 121 Volvo veokit.

Volvo tehase otsus tähendab uute Volvode omanikele lähiajaks keerulisi garantiiremondi ja hoolduse tingimusi.

Volvode hooldusvõrk on Eesti turu juhtveokimarkidest olnud kõige hõredam. Kui Scanial on teenindused Tallinnas, Pärnus ja Tartus, Mercedesel lisaks Keilas ja Maardus, siis uusi Volvosid hooldati ainult Keil M.A-le kuuluvates Valga ja Tallinna teenindustes ning Balvole kuuluvas Tallinna teeninduses. Nõrk teenindusvõrk võiski Eestis seni Volvode müügi eest vastutanud Keil M.A-le olla saatuslik. Balvo juhataja Toomas Kutsari sõnul lubas tema firma Volvo tehasele esitatud äriplaanis investeerida lähiajal teenindusse 10 miljonit krooni, millele lisanduvad tulevikus Tallinna ehitatava Volvo veoautokeskuse rajamise kulud.

Esialgu muutub aga Volvode hooldusvõrk Eestis veelgi hõredamaks. Keil M.A lõpetab nii uute Volvode müügi kui ka nende hoolduse. Seega kaob Volvode hooldusvõrgust üks Tallinna teenindus ja Valga teenindus. Lõuna-Eesti autofirmad peavad hakkama hoolduses käima Balvo Tallinna teeninduses. Kutsar lubab sõlmida mõne Tartu firmaga lepingu Volvode teenindamiseks ja rajada teeninduskeskuse Pärnusse. See kõik nõuab aega.

Kliendile on kasulik, kui kaks Volvode müügiõiguse pärast konkureerinud firmat otsustaksid ühineda. Volvo-omanikule jääksid alles juba teada teeninduskohad, millele lisanduksid Balvo plaanitavad investeeringud teenindusvõrgu laiendamisse. Kaks aastat tagasi prooviti ühinemist, kuid siis soovisid mõlemad jätkata omaette. Nüüd on vast ühinemiseks tugevam motivatsioon, sest ühel on autode müügiõigus, teisel teenindused.

Eelmise aasta jaanuariga võrreldes on uute veokite müük vähenenud üle 93 protsendi. Ootuspärane veokimüügi mõõn jätkub ka lähikuudel, sest Eesti veofirmadel pole tööd ja nad ei vaja ka uusi veokeid.

Hetkel kuum