9 veebruar 1999

Traditsioonikindla Lego kasum väheneb

Maailma lelutööstus on väga tõsine äri, selle turuväärtus on ligikaudsetel hinnangutel 690 mld Eesti krooni. Börsil noteerimata erafirma Lego, mille suurim aktsionär Kjeld Kirk Kristiansen on ühtlasi firma president ja peadirektor, on suuruselt viies lelutootja, kelle 15 aastat järjest kasvanud tulud hakkasid 1997. a vähenema. Kui 1996. a oli Lego maksudejärgne kasum 970 mln Eesti krooni, siis järgmisel aastal «ainult» 125 miljonit.

Ehkki arenenud riikides on vanemad valmis iga aastaga järjest rohkem raha kulutama laste mänguasjadele, on Legol kavas oma tööjõudu 10% võrra kärpida. Asi on nimelt selles, et uue internetipõlvkonna «küberlapsed» ei hooli enam traditsioonilistest nukkudest ja autodest, vaid nõuavad järjest uusi kõrgtehnoloogilisi mänguasju. Lego arvustajad väidavad, et Lego on teinud vea, kui ta on nii kauaks truuks jäänud oma põhitootele -- 1954. a loodud ehitusklotsidele -- ja pole asunud uue põlvkonna lelusid kiiresti välja töötama.

Kuid hädas ei ole ainult Lego, vaid ka näiteks USA kaks suurimat lelutootjat Mattel ja Hasbro. Ka neil puuduvad elektroonilised mänguasjad.

Lego juht Kristiansen kinnitab, et firma ei ole tootearenduses maha jäänud. Tema väitel on uutel ehitusklotsidest valmistatavatel robotitel olnud hea vastuvõtt ja suur potentsiaal. Kristiansen rõhutab, et Lego eesmärk on kogu aeg olnud laste loomevõime arendamine, ja seda suunda jätkatakse ka edaspidi, pannes seejuures rõhku tugevale firmamärgile. Loodetavasti on «mängi ja õpi» filosoofia edukas ka edaspidi.

Autor: FT

Hetkel kuum