Peep Sooman • 15. veebruar 1999 • 1 min
Jaga lugu:

Määrus peletab kaatriomanikud välismaale

Määrus näeb ette, et rannajoonest kaugemale kui 10 miili sõita tohtivate väikelaevade juhid peavad sooritama uue eksami juhitunnistuse saamiseks. Vanad tunnistused kaotasid kehtivuse juba eelmise aasta sügisel, uusi tunnistusi pole seni väljastama hakatud. Seetõttu ei tohi avamerealuste omanikud sadamast lahkuda.

Avamerekaatri omanik ning auto- ja kaatriärimees Viktor Siilats ütles, et olukord sarnaneb sellega, kui autojuhiload kaotaksid kehtivuse sellistel sohvritel, kelle auto saab sõita Raplast kaugemale. Sellised määrused Eesti meresõidutraditsioonide taaselustamisele küll kaasa ei aita, leidis kaatriomanik.

Lubade nõue kehtib vaid viies riigis 26 mereriigist, sealhulgas Eestis. See on absurd, et nüüd nõuded veelgi karmistatakse, ütles ta. Ma tean mitut inimest, kes otsivad kodusadamaks väljaspool Eestit asuvat sadamat, kinnitas Siilats. Ta lisas, et ka tema otsib uut kodusadamat.

Ühe kaatriomaniku otsusega viia kaater välismaale kaotab sadam üle 10 000 krooni aastas, samuti jäävad sadamatel saamata külastuskulud. Kui Eestist lahkub ministri määruse tõttu viiskümmend kaatrit, siis jääb sadamatel aastas saamata üle poole miljoni krooni.

Uut kaatrit osta sooviv pankrotihaldur Arno Mägi ütles, et see määrus on ääretult tobe.

Inimeste rumalus on piiritu, nüüd tuleb palgata kipper, kes võib kaatriga sadamast välja sõita, kurtis Mägi.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt