17. veebruar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Infotehnoloogia alal tuleb veel pingutada

Areng info- ja kommunikatsioonitehnoloogia vallas on väga tormiline ning Eesti peab tublisti pingutama, et võidujooksus mitte kaotajaks jääda, seisab teisipäeval peaminister Mart Siimannile üle antud raportis.

Raporti «Eesti tiigrihüpe 21. sajandisse» koostasid ÜRO koordineerimisel ja rahastamisel Eesti eksperdid.

Peaministri välisnõuniku Paul Lettensi sõnul toetas peaminister Siimann infotehnoloogia arendamist. «Eestil pole palju maavarasid ja seetõttu on teretulnud, et arendatakse kõrg- ja infotehnoloogia valdkondi,» märkis Siimann.

Valitsusjuht märkis ka, et Tiigrihüppe programmis valitseb poliitiliste jõudude vahel täielik üksmeel.

Ekspertide koostatud raport rõhutab Eesti avaliku sektori virtualiseerimise vajadust.

Väike ühiskond ei saa endale lubada ülemehitatud ja kallist riiki, ainus viis seda odavamaks teha on riik radikaalselt virtualiseerida, seda enam, et nii saab muuta riigiasutuste töö oluliselt läbipaistvamaks, seisab raportis.

1998. aasta lõpus omas 5 protsenti Eesti ettevõtetest ja asutustest oma Interneti kodulehekülge.

Peaaegu ei ole Internetis teavet Eesti põllumajanduse, kalanduse, metsanduse, toidukaupade jaemüügi, tekstiilitööstuse, hulgikaubanduse, puidu- ja paberitööstuse ning ehituse kohta.

Edukamalt kasutavad Internetti kui informatsiooni- või ettevõtlusvahendit kodulehekülge omavad valitsusasutused, arvutitega seotud ettevõtted ning kõrg- ja kutseharidusasutused.

Parimad Interneti võimaluste kasutajad on raporti järgi hotellid, motellid ja turismitalud.

Üle 75 protsendi Tallinna väärtpaberibörsil noteeritud ettevõtetest kasutab Internetti aktsionäride teavitamiseks.

Väga hästi on Internetis esindatud Eesti riiklikud institutsioonid, seejärel linna- ning maavalitsused.

Tänu Tiigrihüppe programmile omab umbes veerand Eesti koolidest Interneti kodulehekülge.

Autor: BNS

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt