1. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Agent jättis ESCO laevad boikoti kätte

Eesti-Soome laevandussõja kajastamisel ajakirjanduses ei ole kordagi mainitud ESCO Soome agendi tegevusetust probleemi lahendamisel.

ESCO laevad jäid boikoti kätte, kuna tema Soome agent ei teatanud boikotiohust õigel ajal.

ESCO agent Soomes on Fimag OY (Finnish Maritime Agency), kes kuulub John Nurminen Groupi. John Nurminen Group on üks Soome suurimaid transpordikontserne, mis tegeleb laevade prahtimise, stividoriteenuste, tolliteenuste osutamise, laevade ja kaubavedude agenteerimise, projektvedude ja õhuvedudega -- enam-vähem kõigega transpordis ja ekspedeerimises.

Agent on kohustatud kaitsma laevafirma huve. Ta on nagu laevafirma saatkond välisriigis, mis esindab teda kõigis küsimustes, sõlmib lepinguid, osutab teenuseid jne ning saab esindamise eest teenustasu.

Fimag oleks pidanud Eesti Merelaevandust aktsioonide eest hoiatama. Boikotte valmistatakse ette pikemat aega ning kohalikel firmadel on selle kohta alati eelnevalt infot. Informeerimise korral poleks Eesti Merelaevanduse laevad boikoti kätte jäänud ning konflikt oleks kaasa toonud väiksemaid kulusid.

Eesti Merelaevandusel on selline kogemus olemas 1996. aastast. Siis üritas ESCO panna käiku ro-ro laevaliini Rootsi Helsingborgi. Pärast esimesi reise sai Eesti Merelaevanduse Rootsi agent teada, et ITF kavandab aktsioone uue laevaliini vastu ja hoiatas ka ESCOt. Laevaühendus katkestati ja laevad pääsesid boikotist.

Eesti Merelaevanduse asemel pidanuks ametiühingutega läbirääkimistesse asuma Fimag. Eesti Merelaevanduse sõnal on Soomes oluliselt väiksem kaal kui Fimagi seisukohal. Soome ühe suurima meretranspordifirmana annab Fimag tööd tuhandetele sadama- ja transporditöötajatele.

Autor: Paavo Kollom

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt