9 märts 1999

Electrolux korrastab oma kaubamärke

«Meil on liiga palju kaubamärke. Neid on kokku kuni paarsada nimetust, sõltuvalt sellest, kuidas rehkendada,» ütles Electroluxi tegevdirektor Michael Treschow.

Kaubamärkide seltskond on mitmekesistunud võrdeliselt maailmas uute tütarfirmade ostmisega ning nüüdseks on firma ise selle üle kontrolli kaotanud, milles võiks süüdistada eelmist tegevdirektorit Leif Johanssoni. Korra loomine läheb firmale üksjagu maksma.

Paljusid kaubamärke on liiga kallis pidada, kontsernisisese töö teevad need vaid keerulisemaks. Kõigepealt üritataksegi välja juurida kaubamärgid, mis on liiga väikesed või vasturääkivad. Selle kallal töötab juba üle 300 inimese ning kogu protsessi peale peaks kuluma üle kolme aasta.

Peale kindlate kaubamärkide esinumbrite, nagu Electrolux, AEG, Zanussi ja Frigidaire, loodetakse alles jätta 20--30 piisavalt tugevat nimetust. Selle aasta majandustulemused lubaksid jätta 38 tähtsamat kaubamärki, kuid analüütikud on nii suure arvu juba kahtluse alla seadnud.

Peale selle, et proovitakse alles jätta kaubamärgid, millel on potentsiaali saada suureks ja tugevaks, üritatakse luua kauabamärgiperekond, kus ühine nimetaja on Electrolux. Ettevõte kaubamärgi taga muutub järjest tähtsamaks, eriti kallimate kaupade puhul, nagu kodumasinad.

Electroluxi suurim konkurent ameeriklaste Whirlpool, on juba ammu ajanud väheste kaubamärkide poliitikat. Electrolux aga välistab suuna ainult ühele kaubamärgile -- nii palju on ettevõte Whirlpooli vigadest õppinud.

Autor: DI

Hetkel kuum