Tallinn edestab konkurente

Neli aastat tagasi oli Tallinna Muuga sadama ja Helsingi sadama kaubakäitluse maht peaaegu võrdne, praegu veetakse läbi Muuga sadama kaks korda rohkem kaupa.

«Kiire arengu põhjus on loobumine sadamateenuste pakkumisest,» rääkis Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap. Tema sõnul pole Muuga sadama juhtkonnal muid funktsioone kui sadamapinna rentimine ja infrastruktuuri arendamine. Konkurents kümnete erafirmade vahel on langetanud sadamateenuste hinda ja sadamat külastab seetõttu rohkem laevu.

ASi Eesti Merelaevandus välissuhete juht Viktor Palmet tunnistas, et vaatamata kiirele arengule on Tallinna sadamates veel kehv teenuste kvaliteet, mis jääb osaliselt alla Helsingi sadamates pakutavatele. Palmet pakkus välja võimaluse, et suuremad laevafirmad saaksid rentida sadamalt kaisid ja hakkaksid ise kaupu laevadele laadima. Praegu rendivad sadamalt maad vaid reisijaid vedavad laevafirmad.

Sarapi ütlusel on Muuga sadama arengule mõjunud hästi naftasaaduste transiidi suurenemine, mis moodustab sadama kaubakäibest poole. Tallinna Sadama peadirektori nõuniku Andi Meisteri sõnul ei diskrimineeri Tallinna Sadama sadamad ka mitte ühtegi välislaeva.

Erinevalt Tallinna sadamatest pakub Helsingis kaubakäitlemise teenust ainult üks monopoolses seisus olev operaatorfirma Finnsteve.

Hetkel kuum