Peep Sooman • 14. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Pruugitud autode sisseveo buum

Eesti pruugitud autode impordiga tegelevate ärimeeste hinnangul tasub praegu tuua sõidukeid maale nii palju kui võimalik. Nii on ka pärast aktsiisitõusu nende müügiplatsidel endise odava maksu aegu maaletoodud sõidukeid piisavalt, et konkureerida turul Eestis mõni aasta sõitnud autoga. Aktsiisimaksu suurenedes 1. aprillist katkeb second-hand-sõidukite import mõneks kuuks täielikult.

Valga ühe suurema autopoe, A-Karuse aktsiaseltsi omanik Allain Karuse ütles reedel, et nende firma toob märtsis Eestisse 24 kasutatud autot nädalas. Eelmistel kuudel oli see arv 12, võrdles Karuse.

Vahel seisis mõni autotreiler niisama kellegi kodus, nüüd läheb kohe pärast Valgasse jõudmist uuele ringile, rääkis Karuse. Laenasime Ühispangast isegi 1,3 miljonit krooni juurde, et oleks võimalik autosid aktsiisitõusu eel rohkem importida, seletas Karuse.

Karuse kinnitusel toovad kõik Valga autokaupmehed praegu mitu korda rohkem sõidukeid maale. «Minu põhimõte on tuua kogu käibekapitali eest autosid, et siis hiljem, aktsiisitõusujärgsel perioodil tekkivast kasumist säilitada töölistele palk,» selgitas Karuse. «Osa autoremondilukkseppadest olen pidanud siiski juba vallandama.»

Karuse sõnul ostetakse praegu pruugitud sõidukeid palju. Kogu korralik kaup, mis kohale jõuab, ostetakse ära, kiidab ta.

Karuse möönis, et pärast mootorsõiduki aktsiisimaksu määrade suurenemist katkeb kasutatud autode import Euroopast mõneks kuuks täielikult, kuni Eestis juba olevate ning kalli aktsiisi ajal maaletoodavate autode hinnavahe väheneb.

«Mina ei usu, et uus valitsus hoolimata lubadusest aktsiise vähendab. Väike lootus ikka on. Mina ja ka Tartu autoärimehed käisime maksu vähendamist lubanud Reformierakonna poolt hääletamas,» ütles Karuse.

Paide autokaupmehi ühendava OÜ Joss Jireh R & L osanik Riho Laiksoo sõnas, et autoturul on tekkinud üha suurem sagimine. «Aktsiisihirm on inimeste seas tunda,» leidis ärimees. Tavaliselt on minu firma autoplatsil umbes 30 autot müügis, praegu on seal pidevalt 50 sõidukit, lausus ta.

Laiksoo sõnul toob tema autokauplusesse Saksamaalt, Belgiast või Hollandist autosid mitu üksikisikut. Varem piirdusid nad kahe autoga kuus, nüüd aga lähevad Eestisse naastes kohe uue sõiduki järele.

Laiksoo hinnangul tuuakse märtsis ühe nn ükskiküritaja poolt Eestisse vähemalt neli pruugitud autot. Ta lisas, et impordi- ja ostubuum pole sõidukite hindasid märgatavalt muutnud.

Tallinna autokaupmees, OÜ Metaleks juht Andres Tults ütles, et massiliselt autosid maale tuua pole mõtet. Praegu, vahetult enne aktsiisitõusu, peaks olema ostmise tippaeg, aga näe, ei osteta, põhjendas Tults. «Minu arvates on see raha vale paigutamine,» lisas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt