15. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Õnnemäng kasvatab sihtrühma

Ennustusvõistlused ja õnnemängud köidavad tähelepanu ja meelitavad osalema.

Tavakampaania, mille käigus elektroonikatoodete müüja kutsub kliente ostma kaupa soodsa hinnaga või meelitab allahindlusega, paljuski ei toimi. Kuna turg on küllastatud elektroonikatoodetest ja nende mudelitest, on vaja turgu üllatada.

Ilmaennustamise kampaaniaga tabas BIG Elektroonika kümnesse. Ostja mõttekäik on loogiline: hetkel seda toodet otseselt vaja pole, kuid tulevikus on plaanis see endale hankida. Kuna kauplus meelitab ostma niivõrd huvipakkuvatel tingimustel ning raha on olemas, teebki ta selle ostu.

Nii elektroonikaäri kui ka juveelikaupluse klientuur on piisavalt maksejõuline ning võib igapäevaste elamiskulude kõrval endale samuti nii-öelda luksuskaupu lubada. Seega on turusegment suhteliselt piiritletud.

Ennustuskampaania käigus laiendatakse sihtgruppi, sest püütakse ka nende inimeste tähelepanu, kes innustuvad kõikvõimalikest ennustustest ja hasartmängudest.

Potentsiaalne ostja, keda on meediakanalite vahendusel teavitatud kaupluse reklaamikampaaniast, häälestab end võimalikule boonusele.

Niisuguses õnnemängus kaasalöömine on suhteliselt riskivaba -- ostes suurema summa eest ehk tehes suurema panuse, võib panuse kahekordistada, kuid õnneks mitte kaotada.

Kampaania peab olema tõsiseltvõetav ja usaldusväärne, eelduseks on firma hea maine. Inimestel ei tohi tekkida kahtlusi, et neid võidakse petta.

Nii nagu õnnemängude puhulgi tuleb kampaania korraldajatel teha teatavaks mängu reeglid ja tingimused. Kui tingimused on üheselt mõistetavad, ei teki ostjatel ka järgnevate kampaaniate puhul kõhklusi.

Ennustustel põhinevad turunduskampaaniad on mujal Euroopas ja Ameerikas levinud.

Autor: Tiina- Maria Vint

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt