17. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Ei soovita Insmati akusid

Mobiiltelefonidel, nagu ka autodel, on laialt levinud mitteoriginaal ehk B-varuosad ja lisatarvikud. Iseenesest ei ole selles ju midagi halba, kui kliendil on võimalik valida kas originaalvaruosa (lisatarviku) või enamasti tunduvalt odavama mitteoriginaali vahel.

Murelikuks teeb see, et ka tuntud mobiiltelefonide müüjad on majanduskriisi tingimustes hakanud oma klientidele väitma, nagu oleks nende müüdav «kollane» kaup igati samaväärne originaaliga ja isegi telefonivalmistajate poolt aktsepteeritud. Selliseid väiteid võib kuulda Insmati toodete müüjatelt Nokia mobiiltelefonidele mõeldud lisavarustuse kohta. Nokia ei aktsepteeri Insmati akusid. Millisel maal asuvad robotid, mis toodet valmistavad, ei ole oluline. Määrab see, kui tugev on kvaliteedikontroll ja milliste allhankijate teenuseid kasutatakse.

Kas ja mille poolest erinevad mobiiltelefonide originaal- ja mitteoriginaaltarvikud? Võtame näiteks akud. Piisab, kui heita pilk aku klemmidele. Originaalakudel on klemmid alati kullatud ja paiknevad üksteise suhtes korrapäraselt. Mitteoriginaalidel on klemmid enamasti kullakihita ja üksteise suhtes nihutatud, see tähendab, et iga klemm on ise nurga all.

Spetsiaalse kihita ja nihkes kontaktid põhjustavad kergesti sädeluse või lühiajalise ühenduse katkemise mobiiltelefonis, mis omakorda kutsub esile telefoni iseenesliku valjalülimise või ilmub mobiiltelefoni ekraanile kiri «Sisesta SIM-kaart», kuigi kaart on kogu aeg telefonis olnud. Analoogseid näiteid võiks tuua veel mitmeid.

Hoolimata sellest, et nn kollane kaup on tunduvalt odavam, soovitan eelistada siiski originaalvaruosi ja lisatarvikuid. Kui mobiiltelefon on hangitud selleks, et igal vajalikul ajahetkel sidet tagada, ei ole ju mõtet paarisaja krooni pärast riskida sellest võimalusest ilmajäämisega.

Autor: Kristjan Martin

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt