18. märts 1999 • 3 min
Jaga lugu:

Chrysler on oma sünnimaa nägu

- silindrimaht: 2739 cm³

- toitesüsteem: mitmepunkti sissepritse

- võimsus: 203 hj

- käigukast: 4astmeline automaat, veojõu kontroll

- pidurid: ventileeritavad ketaspidurid, ABS

- veljed: 16X7''

- rehvid: 225/60 R 16

- pikkus: 4999 mm

- laius: 1892 mm

- kõrgus: 1415 mm

- teljevahe: 2870 mm

- kliirens: 220 mm

- tühimass: 1660 mm

- täismass: 2120 mm pagasiruum 530 l

- kütusepaak: 65 l

- pöörderaadius: 11,5 m

- maksimaalkiirus: 220 km/h

- kiirendus 0--100 km/h: 8,2 sek

- kütusekulu:

- kütusekulu mnt: 7,8 l

- kütusekulu linnas: 11,2 l

Ameerikas loodud Chrysler uputab eurooplasest sõitja endasse. Juhiistmelt auto kapotiplekki ei näe.

Parem pole lugu ka taha vaadates: aken avaneb nii kõrgele, et tagurdada saab vaid tahavaatepeeglite abil. Need on siiski head ja kogenud silmaga Toomas Sildmäe ei jää auto sõidusuunda seadmisega hätta. «Auto on mõeldud Ameerika jaoks, kus ruumi küllalt,» kommenteerib sõitja siiski.

«Klõps,» teevad nupud autoustel sõidu alustamisel sulgudes. Sõitjal on kohe turvalisem, samas peab veidi harjuma sellega, et töötava mootoriga auto uste avamiseks tuleb tavalisest rohkem vaeva näha. Toomas Sildmäe selles probleemi ei näe. «Arvan et sellega harjub,» ütleb ta, «eelistan väikest vaeva võimalusele autost ilma jääda.»

Pilk Chrysleri armatuurlauale paneb nostalgiliseslt meenutama nn vana Volgat. «Nagu mitukümmend aastat tagasi,» kommenteerib Toomas Sildmäe hea mulje jätnud retrostiilis armatuurlauda, mis mõjub tänapäevase ülekujundamise taustal värskena.

Teemehed takistavad Ameerika tulekut

«Ameerika auto on mõeldud siledale asfaldile,» ütleb Toomas Sildmäe, kui Tallinna tänavate augud Chrysleri õõtsuma panevad ning liiva ning kruusa krõbin läbi autopõhja salongi kostab. Paarsada kilomeetrit sõitu jättis Sildmäele Chryslerist siiski meeldiva mulje.

Kõik juhimiseks vajalik on toodud rooli lähedusse või on hõlpsasti leitav. Auto allub kenasti juhi tahtele, rool kuuletub kiiresti, kaitserauas asuvad udutuled leiavad piisavalt kaugelt üles teeaugud ja -konarused. Küll ei armasta vaid headele teedele mõeldud vedrustus järske liigutusi.

Kiirendus on võimsal, 2,7-liitrisel autol hea. Siiski arvab Toomas Sildmäe, et kui neli inimest autos ja kiirus suur, kuluks kiirenduseks ära 3-liitrine mootor. Õnneks on seegi Chrysleri valikus olemas.

Salong on mugav ja ruumikas. Chrysleri nahkistmed on soojendusega, juhiiste mäluga. Rool võtab juhile sobiva asendi ühe nupuliigutusega ning raadio käivitub juhi lemmikjaamal.

Chrysler 300 M on Toomas Sildmäe arvates eelkõige noorepoolse ärimehe auto, kes hindab uudset disaini ja tahab auto abil silma paista. Ruumikuse poolest sobib ta aga perelegi sõiduvahendiks. Reisijad mahuvad lahedasti tagaistmele, pakiruumi sobisid isegi pea kahemeetrised suusad.

Toomas Sildmäe arvates on Chrysler 300 M Eesti oludesse igati sobiv, autoga sina peale jõudmine nõuab aga juhilt aega.

Chrysleri sisekujunduses jäävad eripärasena silma esiakna nurka paigutatud kõlarid.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt