Andres Reimer • 23. märts 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Eesti Telefon rõhub kasumile

Eesti Telefon kehtestab 1. mail kõigile helistajatele 48 sendi suuruse kõne alustamise tasu, mis suurendab kasumit rohkem kui ühe miljoni kroonini päevas.

«Mind ärritavad Eesti Telefoni vastu suunatud väited, et monopol laamendab turul, sest valitsus on kõne alustustasu kehtestamise kahel korral heaks kiitnud,» ütles monopoolse sideettevõtte peadirektor Jaan Männik eile Eesti Telefoni aktsionäride koosolekule järgnenud pressikonverentsil.

Männiku sõnul peab Eesti Telefon kasumi suurendamiseks täiendavad maksed kehtestama, sest ligi 300 000 klienti kasutab Eesti Telefoni vähem kui 200 krooni eest kuus, mis ei võimalda täita ettevõtte äriplaani. Eesti Telefonil on ligi pool miljonit klienti.

Männik kutsus ajakirjanikke üles kujundama hukkamõistvat suhtumist nende eestlaste suhtes, kes telefoniteenust vähe kasutavad ja pärsivad sellega sideettevõtte kasumiteenimist.

Inimesed, kes kasutavad oma telefoni väiksema summa eest kui 200 krooni kuus, ei teeni Eesti Telefoni peadirektori sõnul tasa liinide tegelikke ülalpidamiskulusidki.

Männik kinnitas, et Eesti Telefon ei sea oma klientidele lepingut sõlmides 200 kroonise miinimumtasu nõuet, kuid väitis sellegipoolest, et sideettevõte doteerib säästlikke helistajaid.

Jaan Männiku sõnul soosib uus, senisest kallim maksesüsteem internetiühendusi.

Eesti Telefoni aktsionärid Eesti Telekom ja Baltic Tele AB otsustasid eilsel koosolekul jagada omavahel 42% teenitud kasumist ehk ligi 109,4 miljonit krooni. 51% dividendidest saab Eesti Telekom ja 49% Baltic Tele AB.

Ülejäänud 150 miljonit krooni reinvesteerib sideettevõte telekommunikatsioonivõrgu ja ettevõtte arengusse.

Ettevõtjad mõistavad Eesti Telefoni hinnakujunduspoliitika hukka.

«Eesti Telefon taotleb monopoolset ülikasumit, mis on klientide suhtes sulaselge sigadus,» ütles aktsiaseltsi Remedia juhatuse esimees Indrek Kirss.

Remedia maksab igakuiselt ligi 45 000 krooni telefoniarveid ning Kirss ennustab kõne alustamise tasu kehtestamise järel oma ettevõttele ligi 10 000kroonist täiendavat kulu.

Telefoniarvete suurendamine paisutab Kirsi hinnangul ahelreaktsioonina Eesti ettevõtete toodangu omahinda.

Tarbijakaitseamet esitas eelmisel reedel protesti kõnealustamistasu vastu.

«Leiame, et Eesti Telefoni kõnealustamistasu kehtestamine ei ole põhjendatud,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit reedel Äripäevale. Ta lisas, et tehniliselt pole võimalik uut telefonimaksu rakendada, sest kõnekatkestusi on Eesti Telefoni süül palju ja sellisel puhul ei tohiks uue kõne korral kõnealustustasu võtta.

Mitmed Eesti Telefoni kliendid kutsuvad Interneti vahendusel üles Eesti Telefoni vastasteks sideaktsioonideks.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt