28 märts 1999

Äriettevõte Eesti Telefon vabandab

Lugupeetud Äripäeva toimetus! Teie ajalehe 24. märtsi numbris annab ajakirjanik Andres Reimer artiklis «Eesti Telefon rõhub kasumile» väärinformatsiooni ASi Eesti Telefon kasumiplaani suhtes. Äripäevas avaldatud 1999. aasta kasumiprognoos 384 miljonit ei vasta ettevõtte kasumiprognoosile.

Samuti on vale ja tugevasti liialdatud Äripäeva väide, et Eesti Telefon seoses kavandatava kõne alustamise tasuga «...suurendab kasumit rohkem kui ühe miljoni kroonini päevas...».

23. märtsil toimunud pressikonverentsil märkis Eesti Telefoni juhatuse esimees Jaan Männik, vastates ajakirjaniku küsimusele, et 1999. aastal oodatakse 1998. aasta tasemega võrdset või käibe kasvust tingitult veidi suuremat kasumit. Konkreetsetest kasumiprognoosi numbritest pressikonverentsil ei kõneldud.

Artiklis on ka ränk väide, nagu oleks härra Jaan Männik kutsunud «...ajakirjanikke üles kujundama hukkamõistvat suhtumist nende eestlaste suhtes, kes telefoniteenust vähe kasutavad...».

Äripäeva lugejatele teatan, et härra Männik kutsus pressikonverentsil osalenud ajakirjanikke ja Eesti ajakirjandust küll sügavamalt käsitlema Eestis toimuvaid protsesse, et areneks laiem mõttevahetus ka Eesti sotsiaalsete valupunktide üle, mille lahendamine pole ühe ettevõtte ülesanne.

Äriettevõtte juhina rääkis härra Männik tõepoolest ka sellest, et need kliendid, kes kasutavad oma telefoni väiksema summa eest kui 150 krooni kuus (Äripäev kirjutas ekslikult 200 krooni suurusest kuuarvest), ei teeni tasa võrgu ülalpidamise ja hoolduskulusid ning nende kulud maksavad osaliselt kinni suuremate kuuarvetega kliendid.

ASi Eesti Telefon nimel vabandan meie klientide ees Äripäevast loetud väärinformatsiooni pärast.

Hetkel kuum