30 märts 1999

Tekib Euroopa telekontsern

Kirchi ja Berlusconi suvel tööd alustav European Television Network (ETN) katab juba praegu Saksamaa, Itaalia ja Hispaania ning praegu otsitakse sellele kiiresti partnerit Prantsusmaalt.

Kirch ise tõuseb ka Saksa tasulise televisiooni turul liidriks, kui tema Müncheni kontsern Kirch Media ostab Luksemburgi firmalt CLT-Ufa osaluse tasulises kanalis Premiere, mille järel Kirchi osalus tõuseb seal 95 protsendini.

Uuele telekontsernile annab raha samuti Saudi Araabia prints Al Walid, kes ostab Kirch Mediast 3% ehk täpselt sama suure osaluse nagu Berlusconi. Kuid peale selle ostab Berlusconi 15% aktsiatest Saksa telekanalis Sat 1, mis samuti Kirchile kuulub.

Salapäratsev ja omapärase firmastruktuuriga oma kontserni juhtiv Leo Kirch kontrollib veel börsil noteeritud telekanalit Pro7 ja Saksamaa esimest digitaaltelevisiooni DF1, mis seni on suures kahjumis.

Peale Berlusconile kuuluvate Itaalia telekanalite lähevad ETNi koosseisu Hispaania telekanal Telecinto ning Prantsusmaal võivad kõne alla tulla TF1, Canal Plus või M6.

Kirch Media tegevdirektor Jan Mojton, kes arvatavasti saab ka ETNi juhiks, ütles, et Euroopa telekontserni eesmärgiks on luua vastukaal Ameerika telekanalitele. ETN loodab kasu saada ühisprojektidest ja reklaami jagamisest. Peale selle kuulub Kirchile paljude kallite Ameerika filmide ja teleseriaalide näitamisõigus, mis tähendab, et edaspidi saab ta neid tõhusamalt edasi müüa.

Uude kontserni pürgis pikka aega osanikuks teise meediamoguli Rupert Murdochi Austraalia-Ameerika kontsern News Corp, kuid Saksa ajakirjanduses ilmunud Kirchi kontserni esindajate seisukohtadest võib järeldada, et see on välistatud.

Kuid samas on teada, et Kirch Media pürib börsile võib-olla juba selle aasta lõpul ja siis omanikering laieneb paratamatult.

Uue telekontserni sünd tähendab Euroopa televisioonituru mingil määral kaheks jagunemist. Kirchi ümber koonduvad meediafirmad usuvad digitaaltelevisiooni tulevikku, ehkki Saksamaal pole esimesed katsed eriti õnnestunud. Samal ajal on Kirchil ja Berlusconil tugev positsioon ka kommertstelevisiooni turul.

Kirchiga veel paar aastat tagasi digitaaltelevisiooniliitu kavandanud maailma suuruselt teine meediakontsern Bertelsmann tahab nüüd keskenduda üksnes kommertskanalitele ja müüb oma osaluse Premieres Kirchile. Bertelsmanni uus tegevdirektor Thomas Middelhof leiab, et Internetil on suurem tulevik kui digitaaltelevisioonil.

Autor: KL

Hetkel kuum