4 aprill 1999

Reklaamiturg ootab elavnemist

Postimehe reklaamidirektor Marek Pihlak ütles, et väljaanne ületas I kvartalis küll reklaamimüügi plaani, kuid terve majandusaasta tuleb kehvapoolne. «Üldine turg on üpris ebastabiilne,» lausus Pihlak. «Raha liigub rohkem ajakirjades, sest inimesed on muutunud ettevaatlikumaks ja investeerivad põhjalikku reklaamikampaaniasse.» Pihlaku sõnul moodustasid I kvartali käibest ligi 15 protsenti erakondade reklaamikampaaniad valimiste eel.

Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu ütles, et ajalehe reklaamikäive püsis jaanuaris ja veebruaris eelmise aasta tasemel tänu valimisreklaamidele, märtsis on reklaamikäive langenud ligi kümme protsenti. Sinisalu prognoosis aasta teiseks pooleks reklaamikäibe olulist tõusu seoses ajalehe positsiooni paranemisega turul. Eesti Päevalehe esimese kvartali reklaamikäive ületab Postimehe oma 300 000 krooniga. Märtsis oli Postimehe reklaamikäive aga 400 000 krooni võrra suurem, olles 4,5 mln krooni.

Äripäeva reklaamimüügi netokäive oli märtsis samuti 4,5 mln krooni. Äripäeva Kirjastuse kommertsdirektor Raido Raamat ütles, et Äripäeva reklaamimüüki ei saa teiste päevalehtedega võrrelda, kuna majandusväljaandes avaldati valimisreklaame väikeses mahus.

Õhtulehe reklaamikäive on ajalehe reklaamidirektori Erki Peinari sõnul jäänud miljoni krooni kanti kuus. «Tänavu läheb paremini kui mullu, kuid siiski tuleb aasta majanduslikult väga raske,» tõdes Peinar. Õhtulehe tänavune prognoositav reklaamikäive peaks võrreldes eelmise aastaga kasvama viiendiku võrra.

Sõnumilehe ühe kuu reklaamikäive jääb samuti miljoni krooni piiresse. Sõnumilehe peadirektor Priit Leito hindas selle aasta reklaamiturgu suhteliselt tagasihoidlikuks, põhjustatuna majanduse üldisest konstruktiivsest arengust. Sõnumilehe tänavune prognoositav reklaamikäive on Leito sõnul 16 miljonit krooni, mis on võrreldes eelmise aastaga ligi 10 protsenti väiksem.

Nädalalehe Eesti Ekspress peadirektor Viljar Ots sõnas, et reklaamiturul on märgata elavnemist ning reklaamitellimuste kasvu. Samas reklaamieelarvet Eesti Ekspress tänavu ei ületa ja käive oluliselt ei muutu, lausus Ots. Eesti Ekspressi eelmise kuu reklaamikäive oli 3,5 mln krooni.

Autor: Anu Jürisson

Hetkel kuum