5 aprill 1999

Kanal väikefirmale

Reklaamitegevus ei tähenda alati hiiglaslikke kulutusi. Oma tooteid/teenuseid saab pakkuda ka odava, kuid efektiivse kanali -- otsepostituse kaudu.

Näiteks tuhandele ettevõttele suunatud kampaania kulud võivad piirduda 5000 krooniga. Otsepostituse soodne hind tuleneb eelkõige sellest, et reklaam on suunatud vaid potentsiaalsetele klientidele ning välistatakse firmad, kes ei vaja seda toodet või teenust.

Iga reklaamikampaania algab sihtturu defineerimisega. Kriteeriumiteks võivad olla ettevõtte asukoht, tegevusala, suurus (käibe või töötajate arvu alusel) ning isegi mõni konstrueeritud tingimus. Näiteks töökaitsevahendeid vajavad kõige enam tööstusettevõtted, kelle töötajate arv pidevalt suureneb. Postitatav materjal (buklet, tootetutvustus) peab üheselt tooma välja pakutava toote/teenuse eelised konkurentide ees. Väikese sihtgrupi korral võib planeerida ka väga eksklusiivse reklaammaterjali saatmist.

Sihtgrupi suurus sõltub eelkõige toote/teenuse spetsiifikast, kuid Eesti puhul peab arvestama, et suure ostujõuga ettevõtteid on kuni 10 000, väikefirmasid (ühele spetsiifilisele teenusele või ühele kliendile orienteeritud firmasid) 15 000, füüsilisest isikust ettevõtjaid 7500 ning lisaks veel mittetulundusühingud ja riigiasutused.

Autor: Ain Ruusalu

Hetkel kuum