Kaja Koovit • 7. aprill 1999 kell 22:00

Varakad kliendid eelistavad Hansapanka

TP Private Finance ASi kliendid said kuu aega tagasi paljundatud teate selle kohta, et edaspidi on neil võimalus pangateenuseid kasutada kõigis Ühispanga kontorites. Küsimustega soovitati pöörduda keskkontori juhataja poole. Keskmisest varakamad ja personaalse lähenemisega harjunud kliendid olid teate üle nördinud ja paljud ei hakanudki Ühispangalt selgitust nõudma, vaid otsisid teise teenusepakkuja.

«Ühispangas oli juba ennegi igasugu imelikke asju juhtunud ja mind see kiri isegi ei üllatanud,» lausub ettevõtja, kes tänaseks on juba Hansapanga klient.

Kliendid on ühel meelel, et suhe endise Tallinna Panga privaatpangandusega jahenes juba pärast ühinemist Ühispangaga. «Helistad panka, et rääkida enda kliendihalduriga, aga selgub, et ta ei töötagi enam seal ja keegi ei oska öelda, kes sinuga tegeleb. Pika otsimise peale keegi leitakse, aga kahe nädala pärast ei ole enam teda ka,» räägib hulgimüügifirma osanik, kes valis samuti Hansapanga.

Hansapanga personaalpanganduse osakonna juhataja Margus Zuravljov möönab, et Ühispanga kirja on nende majas nähtud. Seda on näidanud mõned nende poole pöördunud uued kliendid. Hansapangal on personaalpanganduse kliente umbes paar tuhat.

«Personaalpanganduse klient soovib, et keegi tema eest hästi hoolitseks ja aega kokku hoiaks, « nimetab Zuravljov nende osakonna kliendi peamise ootuse.

Klientide sõnul on Hansapangas personaalsust rohkem ja emotsionaalsete pisiasjadena nimetatakse sünnipäevaks ja teistekski tähtpäevadeks saadetavaid kaarte.

Tegevuse lõpetanud TP Private Finance'i juhatuse esimees Loit Linnupõld kinnitab, et Ühispank pakub oma klientidele endiselt personaalpanganduse teenust ja peab Hansapanka suundunud klientide solvumist arusaamatuseks. Ümberkorralduste tõttu Ühispangas lõpetas TP Private Finance küll tegevuse, kuid firma klientidele pakuti võimalust kasutada Ühispanga personaalpanganduse osakonna teenust. Vaatasime kõiki oma kliente personaalselt ja lähtusime olukorrast, räägib Linnupõld. Kiri saadeti vaid nendele klientidele, kellel Ühispangas enam praktiliselt mingit vara ei olnud, kinnitab Linnupõld.

Ühispangast on personaalpanganduse klientidele esitatavate nõuete kohta raske informatsiooni saada. Sekretär väidab, et sellist teavet tohib anda vaid osakonna juhataja. Personaalpanganduse osakonna juhataja Nathalie Tarras selgitab, et info ei ole salastatud, vaid tingimusi muudetakse. Ettepanekud kinnitab panga president ja enne, kui Ain Hanschmidt pole heakskiitu andnud, ei saa ka midagi öelda.

Hetkel kuum