Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ära reklaami, kui pole vajadust
Kokku saab ja tuleb hoida reklaami õige suunamise kaudu. Kuidas seda teha?
1. Püstitage selged turunduseesmärgid. Täpne ülesandepüstitus ehk brief aitab kokku hoida nii raha kui ka meedia- ja reklaamifirma aega.
2. Ärge reklaamige, kui selleks puudub vajadus. Sageli teevad meediakanalid turundajale viimase hetke sooduspakkumisi, kuid odav ei pruugi alati tulemuslik olla. Juhuslikult, ilma toetava kampaaniata ei ole mõtet reklaamida. Samuti pole vaja reageerida siis, kui soodushinnaga reklaami pakkuval meediakanalil on teie toote jaoks vale sihtrühm.
Kuigi hinnakirja järgi ei ole hindu alandatud, pakkusid selle aasta alguses kommertstelekanalid lisaallahindlusi näiteks neile, kes reklaamivad jaanuaris ja veebruaris. Ka trükimeedia väljaanded pakuvad kuni 50protsendise allahindlusega kiirpindu ning seda sellel aastal tunduvalt rohkem kui eelnevatel, kusjuures samuti hinnakirja hindu ei ole alandatud.
3. Otsuste tegemisel lähtuge meediauuringutest, mis annavad informatsiooni meediakanalite loetavuse/vaadatavuse/kuulatavuse kohta, tooterühmade ja brand'ide tarbijate kohta. Siinkohal aitavad meediaagentuurid, kes regulaarselt meediauuringuid ostavad ja seda infot põhjalikult valdavad.
4. Väikesed eelarved nagu ka üleinvesteerimine on raiskamine.
5. Defineerige täpselt oma toote tarbija, kelleni tahate kampaaniaga jõuda. Selle järgi teeb meediaagentuur oma meediavaliku. Paraku hindavad paljud turundajad meediaplaanis väljapakutud meediaruumi vaid enda mätta otsast.
Unustatakse tõsiasi, et reklaamiandja ise ei vasta sageli oma toote sihtrühma parameetritele.
6. Kontrollige iga reklaamikampaania tulemusi ja õppige nendest. Kampaania järelmonitooring näitab, kas püstitatud eesmärgid saavutati.
7. Majandussurutise positiivseks küljeks on madal reklaamimüra, mille taustal on suhteliselt kerge ja odav välja paista. Kasutage ära praegust suhtelist vaikust meediakanalites, sest reklaamides siis, kui seda teevad teised, peate oma investeeringut suurendama.
Autor: Diana Rajasaar