19 aprill 1999

Meediareklaami maht 5% väiksem

Esialgne kokkuvõte 1999. a I kvartali kohta näitab, et võrreldes eelmise aasta sama ajaga on meediareklaami investeeritud raha vähenenud 5%.

Olukord meediaharude lõikes on üsna erinev (muutuste analüüs lähtub hinnakirjahindadest ja eeldusest, et allahindlused on eelmise aastaga võrreldes samal tasemel). Välireklaami puhul on suure kasvu põhjuseks ühelt poolt valimised, teisalt see, et 1998. a kaks esimest kuud oli suurem osa plakatreklaamipindadest pärast piirangute seadmist tubakatoodete reklaamimisele aasta alguses tühjad.

Ajakirjade puhul on tõusu peapõhjus mitme loetavuspingerea eesotsas oleva ajakirja tunduvalt tugevam positsioon reklaamiturul selle aasta alguses võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Trükimeedia puhul rõhutaks ka seda, et muutused võivad isegi samatüübiliste väljaannete puhul olla täiesti erinevad.

Telereklaamis aset leidnud langus on esmajoones põhjustatud suurte rahvusvaheliste reklaamiklientide ebakindlast käitumisest käesoleval aastal ja eriti aasta alguses. Ka valimised ei toonud telekanalitele ainult tulu, sest valimiste-eelsel nädalal vähendasid või peatasid mitmedki suured rahvusvahelised reklaamijad oma reklaamide näitamise Eesti telekanalites. Ühe konkreetse näitena võib tuua muudel perioodidel küllaltki intensiivselt reklaamitava toote -- närimiskummi.

Raadio on eelmistel aastatel olnud suhteliselt väiksema reklaamimahuga aasta I kvartalis ning sellest on tingitud ka raadioreklaami suhteliselt väike osakaal terve aasta lõikes.

BMF Gallup Media reklaamikulutuste monitooruuring sisaldab hetkel andmeid reklaamide kohta 4 Eesti telekanalis, üle 90 ajalehes-ajakirjas, 7 raadiojaamas ja 7 peamises välireklaamikanalis. Kuna täpne reklaami müügihind on enamasti ärisaladus, on kõik reklaamid andmebaasi sisestatud hinnakirjahinna alusel.

Autor: Margo Veskimägi

Hetkel kuum