Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Merelaevandus tõstis meremeeste palku
«Muidugi see meid ei rahulda, aga see on kõik, mis meil õnnestus kahekuuliste pingsate läbirääkimiste käigus välja kaubelda,» ütles Eesti meremeeste ametiühingu esimees Valentin Kivistik eile.
Suuremaks saavutuseks pidas Kivistik töötasu arvestuse senisest läbipaistvamaks muutumist. «Varem ei saanud keegi aru, mille eest talle maksti. Kui nägu meeldis, võisid saada preemiat, kui ei, jäid sellest ilma,» selgitas ta.
Hiljaaegu Eesti Merelaevandusest omal soovil lahkunud Trans Estonia pootsman Ilmar Kurve ütles, et teda ei rahuldanud laevafirma pakutud töötingimused ja ka töö tasustamise kord. Ühes kuus tehtud 168 ületunnist sain tasu vaid 60 eest, mis oli ületunnitöö piirnorm, kurtis ta. Ligi 15 000kroonisest pootsmani kuutasust moodustas põhipalk vaid 7000 krooni, ülejäänu tuli lisatasudest.
Kaubalaeva Calibur madrused, kellele Soome meremeeste ametiühing nõudis 34 000 krooni suurust kuupalka, saavad nüüd 12 775 krooni kuus. Summa sisse on arvestatud ka puhkuseraha.
Rahvusvahelise transporditöötajate liidu (ITF) nõude kohaselt peaks madrus saama 1200 USD ehk 16 800 krooni netopalka kuus. Eesti Merelaevanduse arendusdirektori Viktor Palmeti väitel on meremeeste pealt makstavat sotsiaalmaksu arvesse võttes see piir nüüd laevafirmas ületatud.
Kivistik ütles, et aasta pärast on uued palgaläbirääkimised. Ametiühing on seadnud eesmärgiks ITFi miinimumi ehk 1200 USA dollarit kuus madrusele kätte.
Homme on riikliku lepitaja juures ASi Hansatee töötajaid esindava Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu esindajad, kes taotlevad töötajaile 400 krooni suurust palgalisa.