Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vedajate esimässaja lahkus transpordist
Väikesed veofirmad ei julgenud paar aastat tagasi ERAA juhtide vastu ühtegi sammu astuda. Nad sosistasid rahulolematusest vaid omavahel, sest kartsid sanktsioonide hirmus avalikult kriitikaga välja tulla. Paarop julges hakata konflikti avalikult menetlema.
Poolteist aastat tagasi Paaropi lõkkele puhutud konflikt suutis autoveonduse juhthoobade juurde tuua ka seniste valitsejatega opositsioonis olevate firmade juhte. ERAA uude nõukogusse kuulub näiteks Roman Loov SP Transitist, kes oli aktiivsemaid ERAA juhtkonna kritiseerijaid. ERAA revisjonikomisjon koosneb aga suures osa just opositsioonis olnud ettevõtete esindajatest.
Paaropil puudus veondusalane haridus ja kogemus. See-eest oli ta lõpetanud Tartu ülikooli ning omas võrreldes veofirma juhtidega paremaid finantsjuriidilisi teadmisi. Schenker-BTLi direktor Meelis Arumeel meenutab, et Paarop oli ainuke mees, kes iga kord ERAA aastakoosolekul finantsküsimuste arutamisel püsti tõusis ja ütles: «Jätke jama!» Tema oli üks vähestest, kes sai aru, et ERAA autovedajatelt kogutud summade kasutamine pole korrektne.
Kui kritiseeriv opositsioon jääb autoveonduses nõrgaks, koondub otsustusvõim taas kitsa ringkonna kätte ning autovedajad vajavad uut Paaropit, kes julgeb ja oskab sõna võtta. Kui sellist meest ei leidu, on veofirmade klientidel tulevikus valida väikese hulga võimsate veofirmade vahel, kellel on eelisseisund juurdepääsul ERAA pakutavatele hüvedele.