Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vaidlus Paljassaare üle
Pankrotitoimkonda juhtiva vandeadvokaadi Aivar Pilve hinnangul oleks kohtuotsuse jõustumine laevandusfirma Ookean pankrotipesale suur võit. Likvideeritaval Ookeanil pole tema sõnul muud eesmärki, kui müüa tagasivõidetud vara ja rahuldada sellega võlausaldajate nõudeid. «Alternatiivina on Ookean valmis õiglase kompensatsiooni eest sadamast loobuma,» märkis ta.
Kuna vaidlus jätkub ringkonna- ja riigikohtus, ei ole pankrotitoimkond Pilve väitel veel võimaliku kompensatsiooni suurust arutanud. «Bilansis kirjas olevad numbrid vaevalt et selle vara tegelikku väärtust kajastavad,» leidis ta.
Tallinna Sadama juhi Enn Sarapi hinnangul ületab Paljassaare sadama väärtus tublisti 100 mln krooni piiri. Sarap kaitseb seisukohta, et Tallinna Sadam peaks jääma tervikuks. «Minu arust ei ole infrastruktuuri mahamüümine õige temp, superstruktuur operaatorfirmade näol on seal nagunii erakätes,» selgitas ta.
Kohtus riiki esindav vandeadvokaat Kaido Pihlakas ütles, et Kopli sadam pole kunagi olnud RASi Ookean ega ka tema õiguseellaste vara. See oli renditud Eesti kalatööstusele, mis kandis tollal venekeelset nime Estrõbprom. Pihlakas avaldas lootust, et teise astme kohus õigluse jalule seab.
Kui keegi ostaks ära Paljassaare sadama infrastruktuuri ehk kaijoone, hakkaks laevatasud talle laekuma ja uus omanik võib kehtestada senisest kõrgemad tasud sealt veetavaile kaupadele. Seetõttu võivad Paljassaare sadama ostu vastu huvi tunda ka sadamas tegutsevad operaatorfirmad.
Paljassaare sadamas naftasaadustega tegeleva firma Scantrans nõukogu liikme Toomas Tuule sõnul sai ettevõte 1992. a suvel Kopli sadama kai 25 aastaks rendile, kuid hoonestusõiguse seadmist on takistanud Ookeani pankrotimenetlus. «Ei usu, et sadam eravaldusse läheb, loodan, et mõistus võidab,» lausus Tuul. Scantrans on investeerinud sadamasse 70 mln krooni.
Paljassaarel tegutsevad veel ASid Petromaks, Haltransa, Stividoring ja Eurodek Copenhageni tütarfirma.
Sadamat läbis mullu 2 mln tonni kaupa, kümnendik terve Tallinna Sadama kaubakäibest. Kasum oli üle 5 mln krooni. Selle aasta esimese kvartaliga tootis see väikesadam juba 5 mln krooni kasumit.