Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaidlus Paljassaare üle

    Pankrotitoimkonda juhtiva vandeadvokaadi Aivar Pilve hinnangul oleks kohtuotsuse jõustumine laevandusfirma Ookean pankrotipesale suur võit. Likvideeritaval Ookeanil pole tema sõnul muud eesmärki, kui müüa tagasivõidetud vara ja rahuldada sellega võlausaldajate nõudeid. «Alternatiivina on Ookean valmis õiglase kompensatsiooni eest sadamast loobuma,» märkis ta.
    Kuna vaidlus jätkub ringkonna- ja riigikohtus, ei ole pankrotitoimkond Pilve väitel veel võimaliku kompensatsiooni suurust arutanud. «Bilansis kirjas olevad numbrid vaevalt et selle vara tegelikku väärtust kajastavad,» leidis ta.
    Tallinna Sadama juhi Enn Sarapi hinnangul ületab Paljassaare sadama väärtus tublisti 100 mln krooni piiri. Sarap kaitseb seisukohta, et Tallinna Sadam peaks jääma tervikuks. «Minu arust ei ole infrastruktuuri mahamüümine õige temp, superstruktuur operaatorfirmade näol on seal nagunii erakätes,» selgitas ta.
    Kohtus riiki esindav vandeadvokaat Kaido Pihlakas ütles, et Kopli sadam pole kunagi olnud RASi Ookean ega ka tema õiguseellaste vara. See oli renditud Eesti kalatööstusele, mis kandis tollal venekeelset nime Estrõbprom. Pihlakas avaldas lootust, et teise astme kohus õigluse jalule seab.
    Kui keegi ostaks ära Paljassaare sadama infrastruktuuri ehk kaijoone, hakkaks laevatasud talle laekuma ja uus omanik võib kehtestada senisest kõrgemad tasud sealt veetavaile kaupadele. Seetõttu võivad Paljassaare sadama ostu vastu huvi tunda ka sadamas tegutsevad operaatorfirmad.
    Paljassaare sadamas naftasaadustega tegeleva firma Scantrans nõukogu liikme Toomas Tuule sõnul sai ettevõte 1992. a suvel Kopli sadama kai 25 aastaks rendile, kuid hoonestusõiguse seadmist on takistanud Ookeani pankrotimenetlus. «Ei usu, et sadam eravaldusse läheb, loodan, et mõistus võidab,» lausus Tuul. Scantrans on investeerinud sadamasse 70 mln krooni.
    Paljassaarel tegutsevad veel ASid Petromaks, Haltransa, Stividoring ja Eurodek Copenhageni tütarfirma.
    Sadamat läbis mullu 2 mln tonni kaupa, kümnendik terve Tallinna Sadama kaubakäibest. Kasum oli üle 5 mln krooni. Selle aasta esimese kvartaliga tootis see väikesadam juba 5 mln krooni kasumit.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.