Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjad tolliametiga kohtus

    Enne aprillis kehtima hakanud uusi aktsiisimäärasid Euroopast kasutatud autosid kokku ostnud Tartu autoärimeestel ei õnnestunud tolliameti tühistatud eeldeklaratsioonide tõttu tollida aprilli lõpus 17 treileritäit sõidukeid. Autofirmad hindavad tekitatud kahju rohkem kui kahele miljonile kroonile. Viiel firmal jäi tollimata sõidukite näol kinni üle 10 miljoni krooni.
    Autoliidu president, OÜ Vormel Viis osanik Andres Sallo ütles eile, et firmal jäi tollilattu kinni 48 sõidukit, mis jõudsid Eestisse pärast 28. aprilli. «Ma ei tasu iialgi tühistatud eeldeklaratsioonide tõttu nõutavat poolt miljonit krooni aktsiisimaksu,» väitis Sallo.
    Sallo sõnul on tollilaos seisvate firmale Vormel Viis kuuluvate autode väärtus ligi viis miljonit krooni. «Pigem viime autod Leetu ja müüme seal maha,» lubas Sallo. «Siin ei taha uute aktsiisimaksudega koormatud imporditud sõidukeid keegi.»
    Autoliidu nõukogu liige, Ropka autopoe osanik Aivar Aland hindas ühe treileritäie autode pealt saadavat kahju vähemalt 60 000 kroonile. «Eestis uute aktsiisimääradega sõidukeid tollides ulatuks kahju üle saja tuhande krooni,» ütles Aland. Ropka autopoel seisab tollilaos autosid umbes 400 000 krooni väärtuses.
    Peale Tartu automüüjate 17 treileri on Kohtla-Järvel tolliameti poolt kinni peetud paar treileritäit sõidukeid, teadis Andres Sallo.
    Protseduuriliselt pidime kohtusse kaebama Tartu tolliametnikud, kes riigi tolliameti peadirektori Rein Talviku ringkirjast lähtuvalt deklaratsioonid tühistasid, selgitas Sallo. Tema sõnul jagavad Tartu tolliametnikud automüüjate muret ega mõista, miks tuli varem välja antud eeldeklaratsioonid tühistada.
    Tolliameti peadirektor Rein Talvik ütles eelmisel nädalal, et ta levitas eeldeklaratsioonide tühistamise ringkirja, sest deklaratsioonide pikendamine enne nende kehtivusaja lõppu on tolliseadusega vastuolus.
    «Automüüjad petsid meelega tolliametit, pikendades deklaratsioone enne 1. aprilli,» väitis Talvik. «Nad teadsid, et aprillist enam deklaratsioone pikendada ei saa.»
    Tartu tolliameti peainspektori kohusetäitja Kaido Peetsalu, kelle vastu on samuti kohtusse kaebus esitatud, ütles, et ametnikud juhindusid eeldeklaratsioonide pikendamisel 1994. aastal välja antud käskkirjast, mis lubab seda teha. «Ma ei näe, et oleksime deklaratsioone pikendades seadust rikkunud, kuid ma ei soovi Rein Talviku käitumist hinnata,» sõnas Peetsalu.
    Tolliameti peadirektori ringkirjale õigusliku hinnangu küsimisele vastas vandeadvokaat Aare Tark, et talle tundub kummaline, kuidas ühe riigiameti juht saab teha tagasiulatuva jõuga ringkirja. «Riik peaks lähtuma sellest, et mis oli varem lubatud, on ka edaspidi lubatud,» ütles Tark.
    Seadus saab olla tagasiulatuva jõuga, kuid peadirektor ei tohiks hägust seaduseteksti maksumaksja kahjuks pöörata, lisas Tark.
    Rein Talvik tühistas 28. aprillil ringkirjaga kuni 30. aprillini kehtinud eeldeklaratsioonide pikendused, mille kehtivuse korral oleks saanud ka pärast 1. aprilli imporditud sõidukite eest maksta aktsiisimaksu vanade maksumäärade alusel.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.