Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbijamäng tõstab müüki kuni 100%

    Tarbijamängud on kampaania ajaks suutnud müüki suurendada kuni 100%. Konsumi kauplustes on kõige väiksem käibe kasvu näitaja sel ajal olnud 15%.
    Kohvituru liider Paulig ja õlleturu juht Saku on ühel meelel, et edukas müügiedenduskampaania eeldab suurt investeeringut. Koos toetava meediareklaamiga kulutab Paulig näiteks kuni 400 000 krooni ühele ettevõtmisele. Loteriidest küllastuma kippuvate tarbijate meelitamiseks tuleb üha uusi nippe mõelda.
    Kuigi müügiedenduskam- paania suurendab toote müüki arvestatavalt ainult ürituse kestel, kasvab nende korraldajate arv pidevalt.
    Kampaaniate efektiivsus väheneb, kui kõik ühel ajal seda teevad. Samas aga väidab Saku õlletehase turundusjuht Karin Sepp, et need, kes üldse ei tegele tarbijamängudega, kaotavad veel rohkem oma turuosa.
    Peale hinnasoodustuste ja meelitavate võiduvõimaluste toob müügiedenduskampaa- niale edu ka väljapeetud stiil. Lisaks peavad loteriide puhul osavõtutingimused olema kiiresti ja lihtsalt mõistetavad, kampaania ei tohiks eeldada tarbijate n-ö väljaõpet.
    Veebruaris-märtsis toimunud pubide kampaania ja mullu sügisene «Palju Õnne» tarbijamäng ületasid ootused. Pubide kampaania ajal oli Saku lahtise õlle osakaal kogu vaadiõlle turust 35--40%.
    Mõlema ürituse eelis oli see, et samal ajal konkurendid midagi analoogset ei korraldanud. Seda nähtavasti seetõttu, et müügiedendus eeldab suurt investeeringut, mida väiksematel tootjatel tihti teha ei ole võimalik, seda enam, et õnnestumise risk on suur.
    Paulig Eesti panustab müügiedendusele 1,5--2% käibest. Aasta jooksul korraldame mitu suurt kampaaniat, kusjuures ühele kampaaniale kulub koos meediareklaami eelarvega 300 000--400 000 krooni.
    Müügi kasv kampaania ajal on keskmiselt 30--40 protsenti.
    Paulig on märganud, et kuigi loteriide peavõitude väärtused lähevad üha suuremaks, toimib tihtilugu paremini hoopiski hea idee, näiteks anda võitjale väike kullakang.
    Kauplused jälgivad nii enda kui ka tootja huvides, et ühel ja samal ajal ei pakutaks tarbijamänguvõimalust analoogkaupadega. Seepärast plaanib Konsum koostöös tootjatega müügiedendusvõtete aega, kusjuures sügiseni on juba peaaegu kõik nädalad kaetud.
    Eriti aktiivsed tarbijamängude korraldajad on õlletootjad, jääb mulje, et kõik koos soovivad tarbimist suurendada 150%.
    Praegu on pidevalt kaupluses võimalik leida kolm-neli eri liiki toodet, millega kaasneb tarbijamängu võimalus.
    Üks nädal kuni kuu aega kestva kampaania ajal suureneb toote läbimüük 15--100%, kusjuures tuleb arvestada, et umbes sama protsendi võrra kahaneb samal perioodil nõudlus teise sarnase toote vastu. Mõningate toodete pakkumise puhul õnnestub ka tarbija maitse-eelistusi muuta pikemaks ajaks. Näiteks Pauligi Presidendi müügikampaania lõppedes oli märgata, et seda kohvi osteti ka hiljem tunduvalt enam kui enne kampaania algust.
    Tavaliselt mõjub kõige paremini soodsama hinna pakkumise ja lastele suunatud kampaania.
    Edukad on ka hästi läbimõeldud pakkumised, nii näiteks osteti Saku Ice'ist kauplused tühjaks. Samas ei ole see hea, kui reklaam kutsub ostma, aga müügil kaupa ei ole.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.