Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tasuta teeluba teeb vene vedaja odavaks
Ekspedeerimisfirma Svex Eesti on oma kaubahaagiste ette rakendanud kohalike vedajate asemel Venemaa veofirmad, hoides sellega iga koorma pealt kokku 3600 krooni.
Svex Eesti juhatuse esimehe Jaan Lepa väitel on Venemaa autovedajate veohind madalam teeloa maksumuse võrra.
Eesti autovedajate rohkuse tõttu lõpevad tasuta Venemaa teeload juba aasta esimese paari kuuga. Edaspidi peavad Eesti vedajad Venemaale pääsemiseks ostma 250 dollarit maksva tasulise teeloa. Kuna Venemaa vedajate turuosa Eesti--Venemaa vahelistes vedudes on väike, piisab idanaabri veofirmadele eraldatud tasuta Eesti teelubadest aasta lõpuni. See võimaldab neil pakkuda teeloa maksumuse võrra madalamat veohinda.
1997. aasta aprillis alustas Rootsi ja Venemaa vahel opereerimist kuni 180 treilerit mahutav praam Gotland. Skandinaavia ja Venemaa vahelistele vedudele spetsialiseerunud Svex Eesti loobus Venemaa kauba vedamisest läbi Eesti ja suunas oma kaubavood sellele praamile. Augustis kukkus aga dramaatiliselt Venemaa rubla kurss ning laevaliin läks pankrotti.
Svex Eestil kadus otse väljund Venemaale ning ta oli sunnitud oma Venemaa kauba suunama taas üle Eesti. Lepa kinnitusel proovisid nad alguses kasutada ka Eesti vedajaid, kuid nende hinnad ei olnud konkurentsivõimelised. Eelmise aasta lõpust alates veetakse kogu kaup Venemaale Venemaa autovedajatega.
Iga nädal sõidab Svex Eesti kaubaga Venemaale viis autot.
Mõned juhuslikud Venemaa vedajad oleme kunagi appi võtnud. Praegu aga küll ühegi Venemaa veofirmaga koostööd ei tee.
Küsimus on hinna-kvaliteedi suhtes, missugused on Venemaa veofirma tagatised, missuguste masinatega ta veab. Võib-olla tõesti saab neilt odavama veoteenuse, kannatab aga teine pool -- kvaliteedi pool. Samas on ka Eesti vedajate tariifid võrreldes aastataguse ajaga üsna oluliselt kukkunud.
Eesti kliendid ei ole meie teenusest loobunud ja Venemaa kasuks otsustanud. Oleme vedanud kaupa ka Euroopast Venemaale, kuid sealt vevad nüüd Venemaa veofirmad, sest nende hind on umbes 300 Saksa marga võrra madalam.
Venemaa autovedajate madalam hinnatase Eesti vedajaid enam hinda langetama ei pane. Hind on juba praegu minimaalne ja allapoole see enam minna ei saa, siis ei tule veofirma enam omadega välja.