Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta teeluba teeb vene vedaja odavaks

    Ekspedeerimisfirma Svex Eesti on oma kaubahaagiste ette rakendanud kohalike vedajate asemel Venemaa veofirmad, hoides sellega iga koorma pealt kokku 3600 krooni.
    Svex Eesti juhatuse esimehe Jaan Lepa väitel on Venemaa autovedajate veohind madalam teeloa maksumuse võrra.
    Eesti autovedajate rohkuse tõttu lõpevad tasuta Venemaa teeload juba aasta esimese paari kuuga. Edaspidi peavad Eesti vedajad Venemaale pääsemiseks ostma 250 dollarit maksva tasulise teeloa. Kuna Venemaa vedajate turuosa Eesti--Venemaa vahelistes vedudes on väike, piisab idanaabri veofirmadele eraldatud tasuta Eesti teelubadest aasta lõpuni. See võimaldab neil pakkuda teeloa maksumuse võrra madalamat veohinda.
    1997. aasta aprillis alustas Rootsi ja Venemaa vahel opereerimist kuni 180 treilerit mahutav praam Gotland. Skandinaavia ja Venemaa vahelistele vedudele spetsialiseerunud Svex Eesti loobus Venemaa kauba vedamisest läbi Eesti ja suunas oma kaubavood sellele praamile. Augustis kukkus aga dramaatiliselt Venemaa rubla kurss ning laevaliin läks pankrotti.
    Svex Eestil kadus otse väljund Venemaale ning ta oli sunnitud oma Venemaa kauba suunama taas üle Eesti. Lepa kinnitusel proovisid nad alguses kasutada ka Eesti vedajaid, kuid nende hinnad ei olnud konkurentsivõimelised. Eelmise aasta lõpust alates veetakse kogu kaup Venemaale Venemaa autovedajatega.
    Iga nädal sõidab Svex Eesti kaubaga Venemaale viis autot.
    Mõned juhuslikud Venemaa vedajad oleme kunagi appi võtnud. Praegu aga küll ühegi Venemaa veofirmaga koostööd ei tee.
    Küsimus on hinna-kvaliteedi suhtes, missugused on Venemaa veofirma tagatised, missuguste masinatega ta veab. Võib-olla tõesti saab neilt odavama veoteenuse, kannatab aga teine pool -- kvaliteedi pool. Samas on ka Eesti vedajate tariifid võrreldes aastataguse ajaga üsna oluliselt kukkunud.
    Eesti kliendid ei ole meie teenusest loobunud ja Venemaa kasuks otsustanud. Oleme vedanud kaupa ka Euroopast Venemaale, kuid sealt vevad nüüd Venemaa veofirmad, sest nende hind on umbes 300 Saksa marga võrra madalam.
    Venemaa autovedajate madalam hinnatase Eesti vedajaid enam hinda langetama ei pane. Hind on juba praegu minimaalne ja allapoole see enam minna ei saa, siis ei tule veofirma enam omadega välja.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.