Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Originaalosa lisab sõiduaastaid

    Fordi autoriseeritud teeninduste põhimõtte kohaselt kasutatakse originaalvaruosi, vanemat autot muude osadega remontides peab aga tuginema asjatundja nõuannetele.
    Kasutatud Fordil võib olla oma margikaaslase, teise väliselt sarnase Fordiga suuri erinevusi vastupidavuse osas. Mõni Fordi omanik peab oma sajalisi tuulutama hoopis sagedamini kui teine. Selle peamine põhjus on auto remontimise ja hooldamise valed põhimõtted.
    Fordi, nagu teistegi autode pikaealisuse saladus on algupäraste osade kasutamine. Firmateenindust kasutav klient saab garantii nii tööle kui paigaldatud originaalvaruosale. Näiteks antakse Fordi süütesüsteemi juhtmetele tehase garantii olenemata läbisõidust 36 kuud, siduritele ja amortisaatoritele 24 kuud (samuti läbisõidupiiranguta). Filtritele ja süüteküünaldele kehtib garantii 12 kuud või kuni uue hoolduseni jne.
    Need näited fikseerivad tootja vastutuse piirmäära ega tähenda detaili kasutusea lõppu. Pealiskaudne klient on küsinud: «Kuueaastane kere garantii on läbi, kas nüüd pean hakkama autot vahetama?» Nii suhtudes jõutakse aga absurdini, sest näiteks Ford Focusel on kere garantii koguni 12 aastat.
    Fordile mõeldud originaalvaruosa markeeringut tähistavad kirjad Ford või Motocraft, ent nagu mujal Euroopas, on Eestis saadaval Fordide varuosad, mida lahterdatakse B-kategooriasse.
    Viimaste kasutamine aga vajab mõningaid eelteadmisi. Näiteks vanemale Fordile piduriklotse valides võite otsustada ka B-kategooria toodete kasuks, sest üldjuhul on needki kvaliteetsest materjalist.
    Enne ostu tuleks siiski uurida, kas näiteks Ford Sierra B-kategooria piduriklotsid pole juhtumisi samas hinnas firma esinduses saada olevatega. Sama auto termostaat võib Tallinnas olla hoopis omapäraselt hinnatud -- originaali saate kätte soodsamalt kui koopia.
    Asendatavad on ka paljud laagrid, sest mõni tunnustatud tootja pakub originaaliga samaväärseid. Motocrafti akule võib leida soodsama alternatiivi jne.
    Ent mootori hammasrihma tasuks vahetada ainult firma teeninduses. Mootori valmistajad on sageli määratlenud hammasrihma vahetuse koos selle juurde kuuluva tugi- või pingutusrulli kohustusliku vahetusega. Seda ei pruugi teada väikese autoparanduskoja töömees.
    Tagajärjeks võib olla, et äsja vahetatud hammasrihma äkkpurunemine toob kaasa mootori remondi 30 000 krooni või enamagi eest.
    Ka roolisüsteemi osi hankides või kulunud osi asendades tuleks alati eelistada firma teenindust. Töö on tehtud korralikult ning tegija vastutuse probleemi ei saagi tekkida, garantii on nii asendatud osadele kui ka tehtud tööle.
    Kui paigaldate õli vahetamisel mitteoriginaal-õlifiltri, võib juhtuda, et pärast mootori käivitamist ei tõuse õlisurve kohe -- see sünnib väikese viivitusega. Mootorile on see igal juhul kahjulik.
    Autoregistri andmeil kannab Eestimaa teedel ja tänavatel sõitvast ligi poolest miljonist sõiduautost umbes 10 protsenti (46 723) Fordi ovaali. Jätkuvalt kosutab Fordide osa eelkõige pruugitud auto ostja eelistus.
    Palju on pruugitud autode seas Forde, mille valmistusaasta jääb 1980. ja 1990. aasta vahele. Neile autodele pakuvad peale kaheksa Fordi kaubamärgi all tegutseva autohoolduse tehnilist abi autoriseerimata teenindused. Autoriseeritud teenindustele võib aga peatselt lisa tulla, seda eelkõige Lääne- ning Saaremaa arvel.
    1. Fordi keskus, Pärnu mnt 137, Tallinn
    2. Ülemiste autokeskus, Ülemiste tee 1, Tallinn
    3. Jõe autokeskus, Jõe 9a, Tartu
    4. Iru autokeskus, Vana-Narva mnt 16, Maardu
    5. Lajos, Jaama 18, Kunda
    6. Foxman, Roheline 64, Pärnu
    7. Frend Service, Järveküla tee 22, Kohtla-Järve
    8. TCS Henry, Metsa 21, Valga
    Autor: Enno Poldre
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.