• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Originaalosa lisab sõiduaastaid

    Fordi autoriseeritud teeninduste põhimõtte kohaselt kasutatakse originaalvaruosi, vanemat autot muude osadega remontides peab aga tuginema asjatundja nõuannetele.
    Kasutatud Fordil võib olla oma margikaaslase, teise väliselt sarnase Fordiga suuri erinevusi vastupidavuse osas. Mõni Fordi omanik peab oma sajalisi tuulutama hoopis sagedamini kui teine. Selle peamine põhjus on auto remontimise ja hooldamise valed põhimõtted.
    Fordi, nagu teistegi autode pikaealisuse saladus on algupäraste osade kasutamine. Firmateenindust kasutav klient saab garantii nii tööle kui paigaldatud originaalvaruosale. Näiteks antakse Fordi süütesüsteemi juhtmetele tehase garantii olenemata läbisõidust 36 kuud, siduritele ja amortisaatoritele 24 kuud (samuti läbisõidupiiranguta). Filtritele ja süüteküünaldele kehtib garantii 12 kuud või kuni uue hoolduseni jne.
    Need näited fikseerivad tootja vastutuse piirmäära ega tähenda detaili kasutusea lõppu. Pealiskaudne klient on küsinud: «Kuueaastane kere garantii on läbi, kas nüüd pean hakkama autot vahetama?» Nii suhtudes jõutakse aga absurdini, sest näiteks Ford Focusel on kere garantii koguni 12 aastat.
    Fordile mõeldud originaalvaruosa markeeringut tähistavad kirjad Ford või Motocraft, ent nagu mujal Euroopas, on Eestis saadaval Fordide varuosad, mida lahterdatakse B-kategooriasse.
    Viimaste kasutamine aga vajab mõningaid eelteadmisi. Näiteks vanemale Fordile piduriklotse valides võite otsustada ka B-kategooria toodete kasuks, sest üldjuhul on needki kvaliteetsest materjalist.
    Enne ostu tuleks siiski uurida, kas näiteks Ford Sierra B-kategooria piduriklotsid pole juhtumisi samas hinnas firma esinduses saada olevatega. Sama auto termostaat võib Tallinnas olla hoopis omapäraselt hinnatud -- originaali saate kätte soodsamalt kui koopia.
    Asendatavad on ka paljud laagrid, sest mõni tunnustatud tootja pakub originaaliga samaväärseid. Motocrafti akule võib leida soodsama alternatiivi jne.
    Ent mootori hammasrihma tasuks vahetada ainult firma teeninduses. Mootori valmistajad on sageli määratlenud hammasrihma vahetuse koos selle juurde kuuluva tugi- või pingutusrulli kohustusliku vahetusega. Seda ei pruugi teada väikese autoparanduskoja töömees.
    Tagajärjeks võib olla, et äsja vahetatud hammasrihma äkkpurunemine toob kaasa mootori remondi 30 000 krooni või enamagi eest.
    Ka roolisüsteemi osi hankides või kulunud osi asendades tuleks alati eelistada firma teenindust. Töö on tehtud korralikult ning tegija vastutuse probleemi ei saagi tekkida, garantii on nii asendatud osadele kui ka tehtud tööle.
    Kui paigaldate õli vahetamisel mitteoriginaal-õlifiltri, võib juhtuda, et pärast mootori käivitamist ei tõuse õlisurve kohe -- see sünnib väikese viivitusega. Mootorile on see igal juhul kahjulik.
    Autoregistri andmeil kannab Eestimaa teedel ja tänavatel sõitvast ligi poolest miljonist sõiduautost umbes 10 protsenti (46 723) Fordi ovaali. Jätkuvalt kosutab Fordide osa eelkõige pruugitud auto ostja eelistus.
    Palju on pruugitud autode seas Forde, mille valmistusaasta jääb 1980. ja 1990. aasta vahele. Neile autodele pakuvad peale kaheksa Fordi kaubamärgi all tegutseva autohoolduse tehnilist abi autoriseerimata teenindused. Autoriseeritud teenindustele võib aga peatselt lisa tulla, seda eelkõige Lääne- ning Saaremaa arvel.
    1. Fordi keskus, Pärnu mnt 137, Tallinn
    2. Ülemiste autokeskus, Ülemiste tee 1, Tallinn
    3. Jõe autokeskus, Jõe 9a, Tartu
    4. Iru autokeskus, Vana-Narva mnt 16, Maardu
    5. Lajos, Jaama 18, Kunda
    6. Foxman, Roheline 64, Pärnu
    7. Frend Service, Järveküla tee 22, Kohtla-Järve
    8. TCS Henry, Metsa 21, Valga
    Autor: Enno Poldre
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.