Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Multimeediakiosk büroo asemel
Multimeediakiosk võib asendada firma kontorit avalikus kohas, kus ruume üürida on kallis. Vedelkristallekraaniga NCRi kiosk võtab ka vähem põrandapinda kui tavalise monitoriga infoterminalid.
Avalikuks kasutamiseks mõeldud multimeediaterminali eristab tavalisest arvutist ehitatud teeninduspunktist ehk nn arvutist raudkastis palju:
- NCRi multimeediakiosk on vedelkristallekraaniga, et võtta vähem põrandapinda. Ekraan on puutetundlik, vandalismi vastu kaitseb löögikindel ekraanikate. Samuti on tugevdatud klaviatuuri ja kaardilugejat;
- kioski värvilahendus sisaldab 16 000 värvi, mis võimaldab ta sulatada olemasoleva ruumilahendusega;
- salastamisseade tagab kaugvõrkude (Interneti) kaudu tehtavate operatsioonide turvalisuse;
- kaugadministreerimine lubab elektroonilist bürood juhtida kohale tulemata, muuta rakendusi või suhelda otse kliendiga (video)telefoni teel.
Uuenduslik on ka NCRi SideCari idee: multimeediaterminali kõrvale saab paigaldada sarnase kujundusega lisaseadmete plokke, mis võivad sisaldada spetsiaalpaberiprinterit (nt kontserdipiletite trükkimiseks), allkirja registreerimise alust, kupongide väljastajat jne.
Multimeediakiosk sobib kasutuseks kaubanduses, turismis, pankades, riigiasutustes. Temaga saab väljastada pileteid, litsentse, elektroonilist infot, teha elektroonilist müüki, hoida kokku riigiametite teenuste pakkumisel või ka lepinguid sõlmida, kasutades allkirjaalust. Seade mahub ära ühele ruutmeetrile ja maksab Hansabis ca 130 000 kr.
Autor: ÄP