• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seltsid tõstaks hinda

    Kindlustusseltsid on alustanud aktiivset lobbitööd, et tõsta kohustusliku liikluskindlustuse hinda 10--15%. Reedel arutasid seltside ettepanekut rahandusministeerium ja liikluskindlustuse fond, kokkulepet saavutamata.
    Kindlustusseltside põhjendused ei suutnud Äripäeva veenda hinnatõstmise vajaduses.
    Aasta alguses kohustuslik liikluskindlustus juba kallines kümnendiku võrra. Lisaks plaanitud tariifitõusule -- tariifid olid püsinud samal tasemel paar aastat -- kergitas hinda see, et ravikindlustusseadus andis haigekassadele õiguse nõuda liiklusõnnetuse tagajärjel makstavad hüvitised ja ravikulud sisse liikluskindlustusega tegelevatelt kindlustusseltsidelt.
    Mullu põhjendasid seltsid tariifi tõstmist liikluskindlustuse suure kahjususega (nõuete suhe teenitud kindlustuspreemiatesse). Nüüd on toodud appi veel kahjususe ja kulude suhe, mis kindlustusseltside liidu aseesimehe, Leks Kindlustuse juhatuse esimehe Raul Kastani sõnul on kasvanud 110 protsendini. Kulud aitaks nulli viia ainult tariifi tõstmine, kinnitab Kastan. Kui suur on kahjusus praegu, seda kindlustaja ei täpsusta.
    Seadus lubab seltsidel tegevuskuludeks 15% kindlustusmaksetest. Seltsid väidavad, et praeguste tariifide juures ei ole liikluskindlustuse müügi tegevuskulud õigesti hinnatud ja tegelikud kulutused on tunduvalt suuremad. Kui suured, nad ei täpsusta.
    Liikluskindlustus on vaieldamatult üks suurima kahjususega kindlustusliik. Kahjususe kasvule annab hoogu juurde see, et pidevalt suureneb sõidukite arv. Autoregistrikeskuses on praegu arvel ligi 590 000 maismaasõiduvahendit -- iga kolme inimese kohta vähemalt üks sõiduriist. Samal ajal pole liiklustingimused suurt paranenud. Sagenenud on liiklusõnnetused.
    Samuti vahetuvad meie teedel liikuvad sõidukid uuemate ja kallimate vastu, mis nõuab õnnetuste korral seltsidelt ka suuremaid väljamakseid. Kuid kalli sõiduriista omanik ei piirdu kohustusliku liikluskindlustusega, vaid teeb ka vabatahtliku kindlustuslepingu. Kohustusliku kindlustuse tariifid siin asjasse ei puutu.
    Eelmisel aastal kogutud kahjukindlustuspreemiatest moodustas kindlustusinspektsiooni andmeil suurima osa kohustuslik liikluskindlustus, ümmarguselt 390 miljonit, kasko puhul saadi kindlustuspreemiaid 282 miljonit krooni, hüvitisteks maksti 229 miljonit. Nende numbrite järgi tuleb kahjusus väiksem kui seltside enda märgitud keskmine, 48%. Võrdluseks -- Lääne-Euroopa liikluskindlustuse kahjususe tase on 80%, nii et siin on meil veel kasvuruumi küllaga.
    Probleem on mujal. Kindlustusinspektsiooni hinnangul on kindlustuspreemiate mahu kasv aasta-aastalt aeglustunud, st turu maht on hakanud stabiliseeruma. Kohustuslik liikluskindlustus on ainus kohustuslik kindlustusliik ja see tagab seltsidele pideva ning stabiilsema raha sissevoolu. Muid tariife on raskem tõsta, sest klient võib minna alati teise seltsi, kes pakub soodsamaid tingimusi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Renault' lahkumise järel vuravad Moskva tehasest välja Moskvitšid
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.