Sulev Oll • 3 juuni 1999

Jõuline urin loob sõidumeeleolu

Seat Toledo 90- ja 110-hobujõulised otsesissepritsega TDI-turbodiiselmootorid teevad auto senisest tugevamaks ja kiiremaks.

«Diisel ei tundugi diislina,» ütles 110hobujõulist Seat Toledo TDI-d proovinud bensiinimootoriga auto juht.

Tõsi, mootori omalaadset tugevat mürinat pole tootjad suutnud või tahtnud peita, nagu seda on tehtud uuel BMW-l. Ka ei pane äkiline gaasipedaali vajutamine Toledot noolena edasi tormama.

Uue diiselmootoriga autos on siiski järjekindlat jõulisust, mis sõidutempo ruttu üles pumpab. Vaid hetketi sooviks, et gaasipedaali all peituks veel midagi.

Väikegi sõidukogemus paneb autot möödasõitudel usaldama, sest 110hobujõulist, 11 sekundiga 100km tunnikiiruseni kiirendavat mootorit toetavad 15tollised rehvid ja head pidurid. Kõigil Seat Toledo mudelitel on lisaks ABSile EBV (elektrooniline pidurdusjõu regulaator), ESBS-süsteem säilitab stabiilsuse kurvis pidurdamisel. Auto sportvariandil on lisaks EDS ja V5-l ESP (elektrooniline stabiilsuskontrollisüsteem).

Endiselt on Seati tunnusjoon väike kütusekulu, viiesaja kilomeetri järel on 55-liitrise paagi sisust pool alles.

Auto juhtimine on hea vaatevälja, neljas suunas reguleeritava rooli, kuues suunas reguleeritava istme ja optimaalsel hulgal infot pakkuva armatuurlaua tõttu mugav. Ruumikas salong ja silmapaistvalt suur pakiruum teevad Toledost sobiva pereauto. Sügava pakiruumi puhul on tegu vaid sinna pandu kättesaamisega.

Seat Toledo hind on jäänud samaks mis kolm aastat tagasi, varustus aga oluliselt täienenud. Stella-tüüpi põhivarustuses on neli turvapatja, ees viieastmelised istmesoojendused puldiga kesklukk, elektriaknad, kolme punkti turvavööd, tulepesurid, klaasipesurite elektrisoojendus, välistemperatuuri näidik jne.

Auto on võimalik osta ka heleda sisuga, siis tuleb aga auto enda värvi valimisel leppida vaid kolme võimalusega. Pere- või tööautole pole hele sisu siiski praktiline.

Stella ja temast 15 000 krooni kallima Spordi põhiline vahe on luksuslikum polster, sportistmed ees, 4 kõlariga stereosüsteem, valuveljed, nahkrool ja udutuled.

Seat Toledol on kolmaski variant, 2,3-liitrine ja 150-hobujõune V5, millel nahksisu, elektrilised mäluga esiistmed jne. Selle auto hind on 329 990 krooni.

Seati-müüjad ise prognoosivad suurimat müügiedu aga hoopis 1,6-liitrise bensiinimootoriga Seat Toledole, mis maksab vaid veidi üle paarisaja tuhande krooni.

Hetkel kuum