Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autovedajatele anti ajapikendust
Aasta pärast Eesti veonduse uute veokite suurostu siplevad autovedajad tööpuuduses, vaevlevad madalate veohindade käes ning ägavad liisingumakste all.
Viimastel kuudel oli Eesti autoveonduse saatus liisingufirma otsustada.
Veofirmadel lõppes aasta esimestel kuudel raha liisingumaksete tasumiseks. Veofirmade võlgnevused ligikaudu 100 auto ostmist rahastanud Hansa Liisingu ees kasvasid kõigi aegade suurimaks ning näitasid jätkuvat kasvu.
Hansa Liising oli sunnitud läbi viima veokiliisingute restruktureerimise. Autovedajatele tähendanuks see halvimas variandis ilmajäämist oma töövahendist, Eesti veoturul oleks aga veokite hulk vähenenud ja dumpinghinnad kadunud.
Raskustes autovedajaid säästis liisngufirma karmidest meetmetest üldine madalseis kogu Euroopa turul. Hansa Liisingu juhataja Sander Kausi väitel on kogu Euroopas tingimused muutunud ja autode tasuvuse aeg pikenenud. Seetõttu pikendati paljude Eesti veofirmade veokite ostu rahastamist aasta võrra, üksikud firmad pidid siiski oma veokid loovutama.
Hansa Liisingu paljusid veofirmasid sääsva käitumise teine põhjus võis olla raskustes firmade suur hulk. Raske on leida paarikümnele autole Eestis korraga turgu. Sander Kausi sõnul püüti ära võetud autodele turgu leida Hansa Liisingu esinduste kaudu Lätis, Leedus ja Ukrainas.
Järgmine veofirmade saatuse üle otsustamise hetk võib saabuda sügisel. Kui kevadel oli võrreldes aasta algusega veoturul tõus, siis suvel toimub traditsiooniline veomahtude vähenemine. Tõenäoliselt viib see mõned firmad sügiseks taas makseraskustesse.