Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomlased kimbutavad Eesti laevaomanikke

    «Me jälgime teraselt, et ühe riigi lipu all sõitev laev ei saaks teiste ees mingeid konkurentsieeliseid,» ütles Soome Meremeeste Liidu liidusekretär Erkki Ukkonen möödunud neljapäeval Helsingis. See on tema sõnul ka peapõhjus, miks Eesti Merelaevanduse (ESCO) kaht kaubalaeva Soomes laadimata hoiti. «Kuni ESCO oli Eesti firma, me ei sekkunud. Aga Norra ja Ameerika kapitali tulek muutis olukorda,» märkis ta.
    Ukkoneni väitel annab rahvusvahelistest nõuetest madalama palga maksmine ESCO laevadel väliskapitalil põhinevatele omanikele tuntava konkurentsieelise. Ta ütles, et vastaspool on küll käinud kahel korral Soome Meremeeste Ühingu kontoris, kuid pole olnud nõus läbirääkimiste laua taha istuma. Eesti pool on aga seni kurtnud, et just soomlased pole olnud nõus läbi rääkima.
    Soome Ametiühingute Keskliidu esimees Lauri Ihalainen leidis, et pooltel on asjade käigule täiesti erinevad vaatenurgad. «Vastuolusid ei ole vaja karta, küll aga on vaja mehhanismi, mis taolisi pingeid ennetada aitaks,» märkis ta. Ihalainen mainis, et on kõnelnud sel teemal Soome välisministriga ja kokku leppinud kolmepoolsete läbirääkimiste vajalikkuses, selleks et taolisi mõlemale poolele piinlikke vahejuhtumeid tulevikus vältida. Samas ütles Soome ametiühingujuht, et rahvusvahelisi reegleid tuleb igal juhul järgida. «Laevandus on väga tundlik valdkond, aga mitte ainus, kus sellised konfliktid tekkida võivad,» nentis ta.
    Eesti Ametiühingu Keskliidu esimees Raivo Paavo leidis, et Eesti meremeestelt tahetakse konkurentsist väljatõrjumisega võtta töökohad ja sellega ei saa Eesti pool nõus olla. Soomlaste nõutud palgatõusu Eesti meremeestele ei kannataks Eesti majandus tema hinnangul välja.
    Eelmisel nädalal kohtusid Helsingis ka Eesti ja Soome transpordiministrid. Eesti teede- ja sideministri Toivo Jürgensoni sõnul jäid pooled Eesti-Soome laevandustüli suhtes endistele seisukohtadele. Soome transpordiminister Olli-Pekka Heinonen on varem Äripäevale öelnud, et tegemist on tööturuvaidlusega, millesse valitsus ei saa sekkuda.
    Jürgenson ütles, et Eesti poole hinnangul ei vasta tekkinud olukord Euroopa Liidu ja Eesti vahelise assotsiatsioonileppe tingimustele, mis näevad ette vaba ligipääsu sadamatele. Euroopa Liidu järelevalvekomitee leidis 27. aprillil Brüsselis, et Eesti ja Soome valitsused peavad koos lahenduse leidma.
    Jürgensoni sõnul teavitas Eesti Soome poolt selle kohta, et Eestil pole kavas oma laevaomanikke ei otse ega kaudselt mingil moel toetada ja seega ei saa juttugi olla dumpingu rakendamisest. Soomes on olemas toetussüsteem, mille kaudu riik tagastab reederitele osa maksudest.
    Soome Ametiühingute Keskliidu rahvusvahelise osakonna asejuhataja Turo Bergman lisas, et kuna laevafirmad tegutsevad väljaspool oma riigi piire, peavad nad järgima ka rahvusvahelisi seadusi, praegusel juhul ITFi Ateena kokkulepet. Tema sõnul on meremeeste ametiühingul väga mõjusad vahendid oma liikmete õiguste kaitseks.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.