• Jaga lugu:

    Välisfirmadel on Eesti koolitusturust 30%

    Koolituse tellijad on valiku ees, kas eelistada kohaliku päritoluga koolitus-ja konsultatsioonifirmat või usaldada enam välisfirma rahvusvahelist tausta.
    Veel kümme aastat tagasi oli Eesti turul peamiselt vaid kaks koolitus- ja konsultatsioonifirmat, tänaseks küünib tegutsevate koolitus- ja konsultatsioonifirmade arv sadadesse.
    Lisaks kohalikele tegijatele on lisandunud mitmed tuntud rahvusvahelised organisatsioonid.
    Näiteks Rootsis on rahvusvahelised koolitusfirmad suutnud kohalike firmade turuosa kümne aastaga oluliselt vähendada ja hõivata 90% koolitusturust.
    Meie tippspetsialistid käivad erialasel koolitusel rahvusvahelistes koolitusfirmades välismaal. Välislektoreid tellime ka Eestisse koolitust andma.
    Eestis tegutsevatelt koolitusfirmadelt ostame traditsioonilist koolitust (teenindusalast, müügi-, raamatupidamis- ja juhtimiskoolitust).
    Me ei tee olulist vahet siin tegutsevate rahvusvaheliste koolitusfirmade ja kohalike koolitusfirmade vahel, sest nad on kõik kohandatud Eesti oludele. Kindlasti ei tuleks kasuks ainult kohalike koolitusfirmade kasutamine, sest rahvusvaheline kogemus on ülioluline.
    Viimastel aastatel oleme kasutanud mitme Eestis tegutseva koolitusfirma teenuseid, et mitte ainult ühe koolitaja käe all kasvada.
    Eestis ei ole globaalse koolitusturu tõeliselt suured tegijad veel oma tegevust aktiivselt arendanud. Mõni Eestis tegutsev väliskapitalil põhinev koolitusfirma on omaniku kodumaal vähem tuntud kui Eestis.
    Paradoksaalne, kuid kohalikule kapitalile rajatud koolitusfirma trumbiks välismaise koolituskeskuse esindajatega võrreldes võib väga hästi olla rahvusvaheline orientatsioon. Klientide vajadustest lähtudes saab sõltumatu Eesti koolitusfirma sisse osta välispartnerite koolitustooteid.
    Ilmselt oleks rahvusvaheliste kontaktide ring ja saadud oskusteave ühekülgsem, kui koolitusorganisatsioon keskenduks ainult ühe välisomaniku valmispakettide müügile Eestis.
    Valdavalt USAs loodud globaalsete koolitustoodete turundusloogikas on palju ühist Coca-Cola müügiedendamisega.
    Koolituspaketi ostja riskiks ei ole siiski mitte niivõrd globaalse tegija siinse tütarettevõtte juhuslikest kvaliteedihäiretest põhjustatud kõhuvalu, vaid uue juhtimismeetodi sobitamine meie kultuurikonteksti ja majandussituatsiooni.
    Klient ootab koolitus- ja konsultatsioonifirmalt teatud valdkonnas head kogemust ja kohalike olude tundmist. Rahvusvahelistel firmadel on olnud võimalus seda kogemust koguda ja üldistada sageli juba aastakümneid ja erinevate arengutasemega riikidest saadud teadmisi.
    Kohalike olude tundmine saavutatakse kohalike inimeste tööle palkamise kaudu. Selleks, et klient saaks pikaajalist koostööd teha koolitus- ja konsultatsioonifirmaga, peab viimasel olema palju tooteid, mida pakkuda.
    Kuigi Eesti oludes on paarikümne konsultandiga firma juba vägagi suur, on selline konsultantide arv paraku liiga väike toote arendamiseks. Rahvusvahelised koolitus- ja konsultatsioonifirmad kaitsevad oma intellektuaalset omandit üha kiivamalt, mis varem või hiljem teeb kopeerimise Eestimaal väga kalliks.
    Rahvusvahelistes firmades on paigas ka uute töötajate sisseelamise ja väljaõpetamise süsteem. Kohalikul firmal on keerukas oma tooteid odavamalt pakkuda, välja arvatud juhtudel, kus kulud kantakse mõne muu asutuse, näiteks ülikooli arvele, mille siis maksumaksja kinni maksab.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Tehnoloogiahiiud lõid ootusi; investorite tuju see ei tõstnud
Täna tulemused teatanud suured tehnoloogiafirmad ületasid mitmeski osas prognoose. Investorite kehva tuju see aga ei tõstnud, sest mõned aktsiad jätkasid langust ka järelturul, pärast tulemuste teatavakstegemist.
Täna tulemused teatanud suured tehnoloogiafirmad ületasid mitmeski osas prognoose. Investorite kehva tuju see aga ei tõstnud, sest mõned aktsiad jätkasid langust ka järelturul, pärast tulemuste teatavakstegemist.
Investor plaanib juba 12kordsele tootlusele palju lisa teenida: hind läheb veel üles
Idufirma Actual Reports osak kallines Funderbeamis esimesel kauplemispäeval kümnendiku võrra. Selle hinnaga müües saaks idufirma üks senine omanik ehk kiirendi Startup Wise Guys 12kordse tootluse sisse kasseerida, kuid kiirendi ootab veelgi järsemat hinnatõusu.
Idufirma Actual Reports osak kallines Funderbeamis esimesel kauplemispäeval kümnendiku võrra. Selle hinnaga müües saaks idufirma üks senine omanik ehk kiirendi Startup Wise Guys 12kordse tootluse sisse kasseerida, kuid kiirendi ootab veelgi järsemat hinnatõusu.
Circle K Eesti peadirektor Kai Realo läheb Ragn-Sellsi juhtima Kai Realo intervjuus: otsus küpses kaua, palgas ei kaota
16 aastat Statoilis ja Circle K-s töötanud ning neist viimased üheksa aastat ettevõtte juhatuse liikme ja peadirektori ülesandeid täitnud Kai Realo lahkub augustis ametist. Realo liigub edasi Ragn-Sells Eestisse, kus alustab tööd juhatuse esimehena.
16 aastat Statoilis ja Circle K-s töötanud ning neist viimased üheksa aastat ettevõtte juhatuse liikme ja peadirektori ülesandeid täitnud Kai Realo lahkub augustis ametist. Realo liigub edasi Ragn-Sells Eestisse, kus alustab tööd juhatuse esimehena.